( in 30 uur van Bangkok naar -) Cairns, AUSTRALIE! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu ( in 30 uur van Bangkok naar -) Cairns, AUSTRALIE! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

( in 30 uur van Bangkok naar -) Cairns, AUSTRALIE!

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Sabine

16 Juni 2013 | Australië, Cairns

Ik ben na drie verschillende vluchten vanuit Bangkok, via Sydney en Brisbane naar Cairns gevlogen in 30 uur tijd, op 16 juni j.l.

In Cairns ontmoette ik bij de bushalte naast het vliegveld Kevin, een 63 jarige man uit Melbourne,
Hij ging toevallig ook naar de Esplanade, en logeerde ook in het Bellvue.
Met Kevin heb ik de eerste dagen in Australie doorgebracht, want hij weet als local natuurlijk vanalles te vertellen... en aangezien we beiden alleen waren en in het zelfde motel logeerden was dat erg handig.
Zo hebben we samen boodschappen gedaan, samen geBBQed in het park, hij heeft me de boardwalk laten zien, en de omgeving van Cairns.
De Lagoon ( een soort zwembad in de stad/ aan de kust ) is daar heel erg mooi! Heel modern en mooi vormgegeven, en hij ligt tegen de boardwalk aan, zodat als je daar zwemt, het net lijkt alsof je de zee in kunt zwemmen.....
( wat niet de bedoeling is dus, wegenz de Krokodillen )

Samen met een vriend / neef van hem, mocht ik mee op een dagtrip door de omgeving. Gezellig een (Gratis !) dag in een camper, tourend door de wijde omgeving van rietsuikervelden, natuur, creecks, uitzichtpunten, de kust, bossen etc... ook hebben ze mij getrakteerd op een echte Australian Meet-pie bij Callingans Pie's... heerlijk.....
En we zijn bij een groot sportcentrum geweest, waar Rugby en footty wedstrijden gehouden werden, daar heb ik ze op een biertje getrakteerd. Verder bezochten we ook een soort Aussie Jeus de Boulle banen centrum, en een plek waar vrouwen voetbal bezig was. Veel oer-Australische dingen gezien meteen. En ik was pas enkele dagen in Oz!? Wat een geluk.

Op de laatste dag dat Kevin in Cairns was, heeft hij me meegenomen naar een Australisch sterren ( !! ) restaurant. Want hij stond erop dat ik alle gerechten uit Australie kon proeven. Het menu was een proeverij van allerlei gerechtjes, met o.a. Krokodil, Kangaroo, Wallaby, Baramundi ( vis ) etc etc... Het was mega duur, en ik kreeg zelfs bijpassende wijnen en een Muscatwijn bij het dessert na. Niet normaal.
kei lief. In Melbourne ( waar hij woont ) zal ik heb zeker trakteren hoor.

De dag erna heb ik een trip geboekt naar the Great Barrier Reef, waar ik op de boot Tara ontmoette. Leuke klik. ( meid van 27 uit Canada )
Deze dagtocht was erg goed verzorgd, en bracht ons naar de mooitse duik sites van het GBR.
Voor Tara was het haar eerste fun duik, en voor mij de zoveelste... het was magnefiek!
Ik had een onderwater camera gehuurd, en de foto's spreken boekdelen..
Het eten ( uitgebreid buffet op de boot ) was ook erg lekker.....niks op aan te merken.
Na de boottrip had ik dus dat bovenstaande etentje met Kevin....en daarna een borrel met alle luitjes van de GBR bootrip van die dag bij the Woolshed, een populaire bar in Cairns. Het was gezellig en druk, en het werd laat whahaha....

De dag erna heb ik samen met Tara en de rest de Premier Bus genomen naar Townsville.
Gelukkig raadde Tara mij de bus aan, want die scheelde 100 $ met de Greyhound bus!!!!

Nou, de groetjes aan iedereen die dit leest, en tot blogs!

XO XO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 52880

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: