Townsville naar Maggie en Airley en WhitSundays - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Townsville naar Maggie en Airley en WhitSundays - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Townsville naar Maggie en Airley en WhitSundays

Door: Already an Ozzy fan!

Blijf op de hoogte en volg Sabine

21 Juni 2013 | Australië, Magnetic Island

Hier is mijn verhaal van geweldige trip met Tara en wat anderen van 21 juni t/m 28 juni!

Op de 21e Juni vertrokken Tara, ik en anderen met de Premierbus naar Townsville. ( daar bleven we niet, want we gingen meteen door naar de Ferry voor Magnetic Island )
Op Magnetic Island ( wat bekend staat om de vele Koala's ) hebben we geslapen bij X Base hostel. Een groot, best luxe backpackers verblijf met mooie huisjes met zeezicht....aanrader!
Tara en ik hebben samen meteen een flinke wandeltochgedaan daar, op een van de bekende routes... Hele mooie uitzichten, maar helaas geen Koala in het wild gezien...
De dag daarna ook rondgereden met de groep over het eiland, met de bus.... overal rond gekeken en nog een wandeltoch gedaan. Erg mooi allemaal. Wat een natuur!!!! En wat een mooie huizen etc ook...OMG
Na twee nachten op Maggie, hebben we de ferry en de bus terug naar Townsville genomen, en meteen door naar Airley Beach!

Op Airley Beach hebben we 4 ( 4e gratis haha ) nachten gelogeerd in het populairde Global Beache hostel, in het midden van de drukke hoofdstraat naar de kust.
Leuk groot hostel, met een mega buiten bar waar elke avond feest is, en live muziek. Plus diner ( keuze uit 7 ! ) met een drankje voor maar 6,50$ ...heerlijk.

De dag erna had ik een trip op een zeilboot naar de WhitSundays geboekt, samen met Tara ( die meis van 27 uit Canada, en nog een groep BP-ers die we leerden kennen in Cairns ), voor een twee dagen-twee nachten zeiltocht aldaar.
Ook daar ben ik wezen duiken. ( heb ik in Cairns ook al gedaan op het Great Barrier Reef !!!! wat geweldig was !!!
De dagen op de New Horizon boot waren geweldig.... allemaal jonge mensen, en veel Goon ( oftewel cheap zoete witte wijn, wat iedereen vooraf ingekocht had in grote 5 literzakken hahahaha )
De crew van de boot bestond uit enkele Ierse Jongens en enkele Australische. Erg coole gasten. Het eten was erg goed, gevarieerd en veel hahahaa.
Ik zat in een hut met 7 andere lui, zowat bovenop twee jongens die in het bed schuin onder mij slipen hahaha.

's Avonds deden we allerlei drank spelletjes, karaoke en nog meer vreemde spellen en games op het dek.
Op een gegeven moment kwam ik terug uit mijn hut, stonden opeens hele groepjes lui zonder kleren aan of jongens in meidenkleren etc.... En de goon ging als een tierelier!
Naja, je moet erbij geweest zijn, om te begrijpen wat ik Naja, je moet erbij geweest zijn, om te begrijpen wat ik bedoel....lol
Verder kon je 's avond om de boot veel grote vissen zien zwemmen, die om de boot cirkelden, en zelfs Dolfijnen!

We hebben gesnorkeld op de mooiste plekken daar, waar veel gekleurde vissen en koralen etc. zitten....... En ik heb daar ook gedoken dus. Heb een Wobbagong Haai gezien!! En nog veel meer moois!!!!
Ook zijn we soms ergens aangemeerd en hebben we de magische witte stranden bezocht en daar een middag doorgebracht.... En een jungle trail gelopen naar uitzichtpunten.... Owwww de foto's zijn zo mooi!!!

Na deze geweldige tour, nog heb ik nog een nachtje in Global Beaches gelogeerd, en afscheid genomen van Tara. Want zij had meer tijdsdruk in haar reis, en ging meteen naar Fraser Island, terwijl ik nog wat plaatsen tussenin wilde bezoeken...

Maar goed, het was een geweldige tijd, en op FB kunnen we elkaar volgen haha.

Tot het volgende verhaal, want nu ga ik naar 1770 / Agnes Water.
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 52868

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: