Battambang.....mijn laatste stop in Cambodia - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Battambang.....mijn laatste stop in Cambodia - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Battambang.....mijn laatste stop in Cambodia

Door: SE Azie fanaat

Blijf op de hoogte en volg Sabine

14 Juni 2013 | Cambodja, Khett Batdambang

Op maandag 10 juni ben ik samen met Jorge vanuit Sighanoukville ( waar we enkele uurtjes vol moesten maken, nadat we terug kwamen van het paradijselijke eiland Koh Rong ), naar Battambang vertrokken.
De laatste stop in Cambodja, die hij ook wel wou zien.
We hebben samen een kamer genomen in hotel Royal, en de kamer was ook Royal hahaha, voor $ 7 per nacht hadden we een hele grote kamer met marmeren vloer, twee grote bedden, satelliet TV, badkamer etc... niks van te zeggen dus!

Ik kwam eigenlijk met een reden naar Battambang; de Frans koloniale architectuur.
Die overigens ver te zoeken was. Pffff
Om precies te zijn, was er een groot huis en een bedrijfsgebouw in die stijl. En een rijtje winkeltjes een beetje.... Echt stom, in de folders lijkt het alsof er een hele wijk zo is, maar niets is dus minder waar.

Jorge en ik hebben dus maar gelijk de eerste dag samen met de tuktukker bekeken wat er wel te zien was.
Die middag zijn we , na het nodige gewik en geweeg en afstrepen, rondgetuktukt langs een berg met een tempel erop en een prachtig uitzicht, en de Bat cave, een grot op grote hoogte, waaruit je stipt om 18:00 uur miljoenen vleermuizen zag vliegen.... Verder ook de omgeving een heel end gezien... en nog op de bamboo trein een ritje gemnaakt.

Flink rondgesjouwd, want de berg moeten we op lopen, en veel foto's gemaakt weer. Ook gekke. ;)
Op een plateau naast de tempel en de stupa was een uitzichtpunt met bankjes, een overweldigend uitzicht over het landschap ( droge rood-oranje grond met bomen erop tot aan de horizon ) was er te zien.... een van de betere.
Na het rondje tempelen op de berg, waren Jorge en ik elkaar helaas kwijt geraakt op de top!
Na lang zoeken, ben ik toen via de trappen ( 600 treden ) naar beneden gelopen, om te kijken of ie niet al daar was.
Tuktukkert had ook niks gezien.
Gewacht bij de Batcave, maar zelfs de van de beestjes die naar dvleermuizen kwamen eerder opdagen dan hij.
Dan maar alleen de uitvlucht van een stroom aan bat's bekijken....
Was een indrukwekkend gezicht, hele wolkenslinger zwart van die beestjes, die over de hele stad slingerde.
Daarna ( duurde wel een uur! ) toch weer verder zoeken naar Jorge. Niks noppes nada.
Met een motorbiker de berg opgereden, want het duurde nu wel lang.... En ja hoor eenmaal boven belt tuktukker op, dat Jorge terug is van de berg...
Tjonge jonge. I was NOT amused.

De dag erna is Jorge vertrokken, en ben ik een tripje gaan maken met onze eigen tuktukker.
Langs oorlogsmonumenten en stupa's... een krokodillenfram etd. Er leuke dag, en overal foto's gemaa)kt.
Eenmaal terug in de stad, had ik, ( na wat research over de beurzen etc. want de Dollar was voordeliger dan de Thai Bath., ben ik rond gaan neuzen voor een mini laptop. En na drie uurtjes sttond ik weer buiten met een nieuwe Acer Aspire One mini laptop.
Eindelijk kon ik weer online op mijn eigen lapppie!!! :)
Had dat echt gemist. Is veel handiger met bloggen etc. En past gemakkelijk in het vak van mijn rugzak.

's Avonds een dinerdate met 2 meiden die ik kende uit Phnom Penh. Wat heel gezellig was!!!!
Zij zaten ook in het Royal, ze waren in Battambang voor werk.

De volgende dag was mijn bustrip plus lijnvlucht naar Bangkok, het was een lange dag, veel wachten, rijden, MP3 speler vergeten in hotel ( bleek dat personeel hem gestolen moet hebben ) etc. etc...
Daarna drie verschillende vluchten en uren wachttijd op de vliegvelden, Australie.
Daarover volgende keer meer. ;)




  • 20 Juni 2013 - 17:27

    Arnold ;-):

    Azië was een hele belevenis zeg ;-) veel goede ervaringen Down Under toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 52878

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: