Dag 4, mijn 2e dag in Hanoi Vietnam alweer! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Dag 4, mijn 2e dag in Hanoi Vietnam alweer! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Dag 4, mijn 2e dag in Hanoi Vietnam alweer!

Blijf op de hoogte en volg Sabine

07 Februari 2013 | Vietnam, Hanoi

Hallo ! ( nog steeds vanaf dezelfde PC als het vorige verslag hahaha )

Nu even het vervolg..... Na het ontbijt in Bangkok ben ik dus met de taxi terug naar BKK International gegaan ( uurtje rijden voor 12 US Dollar ).
Daar ingecheckt en gemerk dat ik dus mijn agendatje cq alle gegevensboekje verloren was. Damned. NIET handig!! Maar ja.
De vlucht naar Hanoi duurde maar 1,45 uur. Ik zat weer bij de raam gelukkig. ( dus mooie foto's maken )
The Costums ( douane, visa etc ) duurt daar ook langgggg....1 a 2 uur is echt peanuts... daarna toch ff mijn hotel gebeld via een of ander wazig postkantoortje op het vliegveld, want nergens de beloofde chaffeur met mijn naambordje te vinden. ( er liepen wel 30 van die lui rond die je persee weg wouden brengen haha )

Na 10 min. kwam de shuttle service. Fijn. Toen volgde een best lange trip naar het ( oude centrum ) van Hanoi. Eenmaal IN Hanoi werd het drukkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!! Op de weg!!!

And that's an understatement.
Honderden, duidenden brommers, scooters rijden echt overal, zelfs op de trottoirs. En tussendoor proberen ook enkele bussen en auto's hun weg te banen. Iedereen luis toeterend in koor.
Op de scooters etc. zitten mensen met mondkapjes ( heel verstandig met al deze smog/ gassen ).
En heel regelmatig tref je hele gezinnen op een enkele scooter aan. Pa voorop, een peuter nog voor hem op de tank, een kindje op mama's buik met een doek vastgemaakt, en een kindje achterop... na jah!?!
En scheuren die lui!!!
Verder worden en op alle mogelijke manier spullen mee vervoerd. kooien vol kippen, planten, grote melkbussen, dozen, kozijnen, name it!
Zelfs hele bomen en een had zelfs een grote (!) sinaasappelboom achterop zijn moped...lol

( het vervoeren van al die plantenzooi is iets van deze week vooral, want het is bijna ( zondag as) TET festival/ Vietnameesch Nieuwjaar. En dan versierrt men het huis met bebloesemde boompjes en struikjes. beetje net zoals Paastakken bij ons )

Mijn hotel ( Bodega, 133 Hang Bong street in het Hoan Kiem district ) is super! Heel aardige lui hier, erg servicegericht ( brengen je elke tien minuten zowat een glas water hahaha ). Het wordt gerund door 2 broers en 2 zussen. Jonge mensen.
Mijn kamer, kreeg p.o. een oversized 4 pers. kamer voor mij alleen voor de prijs van een 1 pers. kamer, is lekker ruim dus. Nee geen bad...

Gisteravond ben, ik met een kaart in de hand en mijn waardevolle spullen in een buideltasje onder mn kleren, ( wordt veel gezakkenrold hier )op zoek gegaan naar een restaurant wat ze hier aanbevelen.
Met gevaar voor eigen leven ben ik wel drie !! kruisingen overgestoken.... OMG wat een klus. Zelfs al je stoplicht groen is, rijdt iedereen gewoon vrolijk door clacsonerend elkaar.
Maar ik had het rest. Zelluf!! gevonden en was niet overreden en ook niet overvallen hahahaha I CAN DO THIS....how cool.
Erg mooi verlicht druk groot restauant. Ik kreeg een tafel in het midden, die zo laag was alsof er alleen kabouters toegestaan zijn. De bank waar ik op zat was mogelijk nog lager... mijn knieen zaten zowat onder mijn kin. LOL

Ik bestelde een Stirr fried (roerbak) gerecht met noodles en vlees en groente. Ik kreeg daar stokjes en een lepel bij?! Ehhh.
Cultuurrespecterend en geinterresseerd als ik ben, ging ik voor de hoofdprijs. DE stokjes.
De serveerster zag me klungelen ( nooit gedaan ) en kwam aanrennen met een vork en een mes.
No way! Ik laat me niet kennen. Ik oefende heel goed en na 6 minuten had ik het hele bord leeggeten MET stokjes! Ging supergoed op gegeven moment. Second nature zei de dame hieronder:

Een Vietnameesche dame van ongeveer 40 met haar dochter vroeg of zij bijmme mochten zitten, er was geen tafel meer vrij. Prima natuurlijk.
I houd ervan om mij echt onder te dompelen in de locale cultuur.
Werd heel erg gezellig, allerlei eten besteld ( mega goedkoop, totaal zowat maar 2 euro oid ). Je kon daar uit alle delen van Vietnam de streekgerechten bestellen en zo. super voor een kennismaking dus. ;)
Anh en haar moeder ( nu ook op mijn FB )deden het voor en ik deed het ( verbazingwekkend goed ) na. Zo ook met het zelf vullen en rollen van spring rolls. Soort vloeipapier rondjes, daarop allerlei vreemde smaken bladeren, een soort van gefrituurde mie-blaadjes, rollen en in een aparte kruidige saus dippen. Heel erg apart. Soor Loempia raw dus. Lekker!
Later ook nog een heel vreemd toetje:
Soort van koude dessert soep. ( was moeilijk te maken zeiden hun ) specifiek Vietnameesch... Soort watige milkshake , gemaakt van zoete bonen, kokossap en daarin allerlei stukjes kleurtjes van jelly ( net als in drilpudding ). Ook lekker, wel vreemd whahahhaa.

Leuke mensen, veel gepraat. Anh, de dochter wil een Scholarship halen en in Amsterdam gaan studeren. Zij wil graag ook de wereld zien.
Zij komt hier straks ( over een uurtje ) om mij vanmiddag rond te leiden in de omgeving. Leuk he?!

Ik heb verder nog een nacht bijgeboekt in dit hotel voor vannacht. En 2 lange excursies geboekt ook.
Morgen ga ik naar HALONG BAY ( de bekende baai met de rotsen die uit de zee steken overal ) Ik slaap dan op een Dragon Boat en heb een prive hut!!
We gaan daar een grot bezoeken, uit eten, kanoenen, de zon in de zee zien zakken, nachtvissen, de zon op zien komen etc.

Als ik 's avonds terug kom, heb ik 3 uur de tijd voor mijn volgende tripje.
( dan ff gratis badkamer etc. Yessss )
Dan met de nachtrein naar SAPA, daar ga ik een trekking doen en bergvolkeren ontmoeten.... watervallen zien, markt, dineren en overnachten in Sapa.
Dat is leuk, want dan is het de 10e en dus TET festival/oudjaar- Nieuwjaar en feest in het hotel etc dus!!

Alles is inc. eten en drinken etc.....
6 overnachtingen, 2 excursies, eten, drinken...entrees, VAT, bagageopslag etc. voor 330 US dollar / 244 euro.
Maar dan zie je wel de mooiste dingen van Vietnam. ;) ZIN IN!!!!

Nou, dat was het weer even voor de komende dagen vrees ik... want drukkkkk en geen wifi.
Foto's uploaden lukt me nog niet echt... een heel gedoe. Komt wel een keer. Wel op FB als het goed is. (moeten jullie daar ff kijken)
https://www.facebook.com/sabine.aldenhoven

Sorry voor mijn uitgebreide verslagen...ik ben nooit kort van stof....naja, meeste kennen dat van mij. ;)


  • 07 Februari 2013 - 07:44

    Dennis:

    Klinkt allemaal er tof.
    Geniet er maar goed van.
    Veel plezier.

  • 07 Februari 2013 - 08:27

    Tarrin:

    Mooi dat je zo aan het genieten bent van je trip...!!!

  • 07 Februari 2013 - 09:10

    Mars:

    haha ik zie het alweer helemaal voor me, jij slalommend tussen brommertjes en ander rijdend tuig trachten door hanois wild wilderness trafic jam heen te worstelen.
    is ook alweer een ervaring op zich ;p.
    die foto upload toestand komt wel goed ;). duik ik vanmiddag (voor jou vanaaf) wel in, we moeten hier wel die zonsopgang gaan zien natuurlijk.

  • 07 Februari 2013 - 09:14

    Jos Van Hemert:

    Hoi Sabine, ik ben blij dat je deze grote stap hebt gemaakt. Ik geniet van jouw reisverslagen.
    Heel veel plezier onderweg en ik wacht op het volgende verslag.

    Groeten van Jos xxx

  • 07 Februari 2013 - 10:14

    Tonny:

    ha sabine zo ver weg, ik denk aan jou, denk jij aan mij waant ik wordt vandaag geopereerd gr tonny

  • 07 Februari 2013 - 11:01

    Arnold ;-):


    Happy newyear !


  • 07 Februari 2013 - 19:09

    Esther:

    Mooi en leuk verslag twinny. Xus

  • 07 Februari 2013 - 19:20

    Luud:

    Luudklarenbeek@hotmail.nl klinkt allemaal super "weer" en dat voor dag vier.. Veul plezier x luudje

  • 08 Februari 2013 - 19:09

    Corry:

    ik heb genoten van je verslag!!! geniet ervan!!
    ik zal je zeker volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 52856

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: