Net terug van 2 superdagen Halong Bay! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Net terug van 2 superdagen Halong Bay! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Net terug van 2 superdagen Halong Bay!

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Sabine

09 Februari 2013 | Vietnam, Hanoi

Hoiiiiiii!

Ff snel, en omdat ik nu ( nog ) internet heb... tja, je moet er flink gebruik van maken als je de tijd en gelegenheid hebt....
Dus soms verveel ik jullie vaker achter elkaar met een blogje, en dan weer een tijdje niet denk ik...

Ik ben net terug in Bodega Hotel in Hanoi. Ben met een groep van 22 backpackers naar Halong Bay geweest.
Halong bay is een mooie Baai met allemaal rots-eilenden erin. Een deel ervan staat op de werelderfgoedlijst van Unesco en het is een van de 7 wereldwonderen.
Het was ook erg mooi en betoverend. ( foto's volgen zo snel ik dat eens uitgevogeld krijg en als ik tijd genoeg heb ) Ik zal er wel enkele op FB zetten of zo alvast....
Het was een mega gezellige en zeer gemileerde, jonge groep. ( o.c. uit Engeland, Chilli, Argentinie, Duitsland, Amerika en Italie )
Heerlijk all-in eten de hele twee dagen, en een grote hut aan boord van het Dragon schip met badkamer!
We hebben Ti Top Mountain beklommen, gekajakt en een Amazing Cave bezocht.
Verder 's avonds midden op de baai Karaoke gedaan onder het genot van drankjes....

en daarna DANKZIJ MIJ!!! Hahahaha een top SALSA feestje gebouwd!!!
Ik had mijn mobiel aan de muziekinstallatie gekoppeld en dankzij mijn lieve vriend Doudou, hebben we allemaal genoten van veeeeeel Salsa, Bachata, Merengue en Zouk!!!
Later op het dek van de boot verder gegaan met partyen met een aantal lui nog.... De Chileense meiden hadden ook Reaggeton bij en speakerboxjes. En de engelse lui drank hahaha...

Maar goed, dat was dus een leuke excursie!!!

Over enkele uurtjes alweer naar de volgende, Sapa ( bergvolkeren, rijstterrassen en trekkings ) Om 20:00 uur wordt ik naar de slaaptrein gebracht. ( NL tijd is dan 14:00 uur )
Ik breng TET ( Vietnameesch ) Oud en nieuw daar door.
Ik heb 2 nachten in de slaaptrein en een nacht op Sapa. Totaal 4 dagen, dus voorlopig niet bereikbaar gok ik.... tenzij in het hotel. ;)
Er gaan totaal 5 backpackers mee van mijn hotel, gezellie!

Nog even wat wist je datjes:

Wist je dat:

* In Vietnam alle vuilnis gewoon op straat in de goot wordt gegooid/ gezet? ( hele avond komen allerlei veger-vrouwtjes en vuinismannetjes beetje opruimen )

* Als de begraafplaats vol is, men een echt graf maakt op een rijstveld van de familie, dus in the middle of nowhere....

* Het hier heel normaal is, dat mensen ( zowel jong als ouder ) in hun pyama (!!) op straat rondlopen...?! Ziet er echt raar uit...

* Veel mensen hier in een soort draagbare kacheltjes op straat eten zitten te koken..ermee rondleuren en het proberen te slijten aan toeristen?

* ik zooooveel indrukken opdoe en dingen hoor en zie, dat ik de helft alweer vergeten ben hahaha


Tot slot wil ik nog even zeggen dat:

Ik wel kan huilen van geluk!!!! en niet in woorden uit kan drukken hoe geweldig deze wereldse reis ( nu al ) is!!!!!
Je ontmoet zoooooo veel lui, krijgt overal tips en bent nooit alleen.
De bevolking is erg behulpzaam en vriendelijk, het eten heerlijk en ik zou volgens mij wel 10 jaar willen reizen..... OMG
Ik wil in ieder geval ook een roadtrip in Zuid Amerika doen ooit. Veeeel Backpackers hebben het daar over. LOL ....En Canada.

Veel groetjessssss en liefs van mij.
XX Sabine

  • 09 Februari 2013 - 21:25

    Marcelo:

    Heerlijk om te lezen (en te horen), dat je het zo naar je zin hebt, ik wiki en columbus lekker mee www.columbusmagazine.nl, kan ik het ook een beetje mee zien wat je daar allemaal voor moois ziet.
    En mooi is het zeker! kan me wel voorstellen dat je daar zo af en toe even denkt van wooow.

    A never forgettable experience it is :), en dan te bedenken dat dit pas het begin is, denk dat je nog een paar fotoalbum accounts moet gaan aanmaken voor alle foto's ;)

    Mars

  • 15 Februari 2013 - 20:05

    Luudje:

    Waaaaa wat n verhaal weer in z'n korte tijd meid..!! Leuk te lezen dat je t zo top hebt..! Dikke zoen luudje en co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 52882

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: