De trip van Amsterdam, via Londen naar Bangkok. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu De trip van Amsterdam, via Londen naar Bangkok. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

De trip van Amsterdam, via Londen naar Bangkok.

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Hallootjes...

Eindelijk even tijd om te bloggen, en een fatsoenlijke pc ook.... ( schrijf nu even vanaf Hanoi, Bodega hotel want eerder geen tijd/ pc )

Nou, het was een hele trip hoor. Maandag om 16:30 nam ik op Schiphol afscheid van mijn lieve ouders.... Nog even rondgelopen en zo en toen boarden voor de vlucht naar Londen Heatrow. Ik kwam twee leuke dames uit Engeland tegen, waar ik hele tijd mee heb gekletst. Die vonden het ook al zo stoor, de teis die ik ging maken...

Eenmaal in Londen moest ik 3,5 uur wachten op mijn vlucht naar Bangkok.
Als backpacker ( zeker als solo reiziger ) kom je continu allerlei anderen tegen... is echt zo. Superleuk.
Zo kwam ik op Heathrow airport twee NL zussen tegen die 5 mnd. naar Kaapstad gingen om in een tehuis voor leeuwen te werken als vrijwilliger. En een meisje uit Utrecht die een tijd naar India ging voor het een of ander... Hahaha wat een verhalen alllemaal.
Met z'n vieren pasten we op elkaars backpack/ tassen en hebben we de tijd overbrugd... tot eenieder zijn eigen vlucht moest halen.

Ff een broodje gegeten op en eenmaal in het vliegtuig zat ik aan de raamkant naast een heel dun meisje uit Oecraine ( dus ruim de plek yes!! ) en naast haar zat een heel leuke gepensioneerde man die elk half jaar in Bangkok op een apartement woont. Hij had veel te vertellen over Bangkok e.o. ( wat erg handig is voor een leek als ik )lol
De vlucht duurde 12 uurtjes, maar ik merkte er niks van. Leek veel korter.
Beetje geslapen ( denk ik ) wat fil gekeken en veel naar mijn geliefde Salsa, Bachata en Zouk geluisterd....
Aangekomen op BKK international kregen we een klap in ons gezicht van de warmte. ( maar dat mag de pret zeker niet drukken, IK BEN OP REIS !!!!! )
Daar heb ik in handen en voeten en Engels ( niet alle Thai zijn daar goed in blijkbaar ) de weg gevraagd naar de juiste bus. Uiteindelijk kwam ik terecht in een trein hahaha, met alleen maar Thai locals erin. Ik moest tot de laatste halte ( half uur ) dus mijn TE zware backpack en rugzak af. fieuwwwwww.
Daar met een Thaise jongen een taxi aangehouden. ( de chaffeur was gelukkig een jonge Thai die wel Engels kon )
Die heeft me na een na nog een half uur afgezet bok het 3 Howw hostel wat ik vooraf geboekt had.
Het is een superleuk jong hostel ( best nieuw ) met goede faciliteiten en leuk personeel, 5 min. lopen naar het drukke Koh San Road. ( uitgaansditrict )

Na een lekkere koude douche met een groep andere BP naar Koh San gegaan. Hele avond rondgelopen ( hier doen backpackers geen kroegentocht, maar een 7-Eleven tocht whahaha, bier kopen daar en dan overal rondlopen en gaan zitten )
Ook mijn 1e Thaise maaltijd: een Kebab wrap op Taise wijze mmmmmmm.
Het werd later en later en was mega gezellig. We hebben ook Buckets ( emmertjes met mixdrankjes met rietjes voor meerdere personen ) genomen. Doet iedereen daar. LOL. En we hebben grote Krekels en zelfs Schorpioenen geproefd hahaha, wat men hier allemaal eet joh!!
( terwijl ik dit verslag schrijf, nu vanuit Hanoi, zit er een Amerikaanse jongen op de pc naast mij die net doodleuk verteld dat hij ergens Terrantula / vogelspin en vanalles heeft gegeten. Ik zag de foto's OMG !! ) Maar goed....ahum..
Die ( stirr fried ) insectendingen smaken trouwens allemaal wel een beetje hetzelfde. Beetje...tja.. nootachtig, taai, melig... niet echt met iets te vergelijken.. But not too bad. ;)
Met een jongen uit Oostenrijk ben ik terug naar ons Hostel gelopen...
Je ziet maar, je bent echt nooit alleen als je niet wil.
's Nachts nog geskyped met paar vrienden. In dit hostel kom ik zeker wel terug in april denk ik... superplek!
's Morgens snel inpakken en ontbijtje en met de taxi terug naar het vliegveld voor mijn vlucht naar Hanoi, Vietnam.

Zie volgende Blog hahahaha ( anders klopt de volgorde niet meer.
PS dit is nog wel erg uitgebreid hoor, dat leer ik wel af.... maar eerste indrukken dus veel te vertellen. ;))


  • 07 Februari 2013 - 10:56

    Arnold ;-):


    Uitgebreid blijven verhalen hoor, is zo leuk om te lezen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 52881

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: