DE LAATSTE LOODJES..................... - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu DE LAATSTE LOODJES..................... - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

DE LAATSTE LOODJES.....................

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Sabine

03 Februari 2013 | Nederland, Vianen

Hehe, tis al veel te lang geleden dat ik hier tijd voor had....

( had nog een blogje over de voortgang beloofd maar helaas ;) )
Nu ook geen tijd maar toch. Tis tenslotte al bijna boarding day!!
Morgen druk, en maandagochtend..je raad het al: druk!

Hoe frustrerend is dat...moet je zo veel doen/ regelen/ stressen/ haasten etc... terwijl je maandagmiddag uren nutteloos in de auto op het vliegveld en later in het vliegtuig zit.....
Pre-trip stress...ik zal er nooit aan kunnen wennen. Zal wel komen omdat ik een enorme perfectionist ben. ( zeker qua regeldingen )

Volgens mij heb ik alles in een 10-voud gedaan, van wat een willekeurige andere Backpacker zou doen.
Maar ja, ik ben dan eigenlijk ook nog geen (backpacker)... meer een wanna be...lol of nee, een gonna be !!

Tot nu toeheb ik in heel mijn leven nog nooit vrijwillig gekampeerd, op wat festivalletjes na dan... ( en daar neem ik ook standaard te veel troep mee naar toe )
Qua vakanties gingen ik en mijn ex altijd 1 tot 2 weken naar de zon, maar dan in 4/5 sterren hotels. Lekker luxe en all in etc...

Niks niet met Riksja's/ slowboats/ brommertaxi's/ overvolle locale busjes en zo.... hoogstens een goed huur-auto of jeep.
Dat wordt nu wel anders. Sowieso een uitdaging omdat ik alles solo doe.
Zo wordt mijn 1e deel al spannend genoeg hahaha:

Maandagmiddag via Schiphol naar Londen, dan naar Bangkok, bijna een uur met ....( geen idee hoe nog ) naar het centrum, 1e nacht in een Hostel in het uitgaansdistrict ( in een gemengde slaapzaal met 8 stapelbedden of zo whahahaha ), en dan 'smorgens vroeg weer richting airport zien te geraken, om vervolgens naar Hanoi te vliegen, waar ik hopelijk opgepikt word door een airportshuttle van mijn hotel....
Zal best een interressante trip worden.... gelukkig ben ik nogal spontaan, dus zal best leuke gesprekspartners tegenkomen. ;)

In Bangkok kun je gelukkig overal lekker eten... maar Vietnam ( Hanoi ), daar ben ik best benieuwd naar. ( wil geen kat of hond op m'n bord brrr ) Hou het denk ik maar bij kip of Vegan... just in case...

Dan het onvermijdelijke onderwerp: AFSCHEID.
Dat valt allemaal nog niet mee. Gister met tranen in de ogen afscheid genomen van een goede vriend...... zo moeilijk..OMG.
En vanmiddag ( niet lachen, of ja je doet maar, ik zie het toch niet LOL )
van mijn trouwe VW Polo..... Stond zo zielig geparkeerd bij mijn peetoom in het bos....snik...
Tja ik hecht aan dingen. Tis niet anders. ( so deal with it, moet ik ook )
Afgelopen weken al meerdere afscheidsbezoekjes afgelegd en gekregen..
Morgen nog afscheid nemen van een andere goede vriend via Skype. En van mijn broer en schoonzusje...
Maandagochtend nog van mijn ALLERLIEFSTE !! LUNA mijn lieve, trouwe lapjespoes. Lang leve Skype en mam's nieuwe I-pad!!!
Maandag op het laatst van pa en ma. Wordt vast weer een tranendal...
Maar tot nu toe houden ze zich best kranig eigenlijk. Doen ze voor mij, dat weet ik wel...

En dan ...off we go!!!!
Een jaartje voor mij alleen.

En een beetje voor jullie... probeer wekelijks te bloggen over alle ellende en wonderen aan de andere kant van de evenaar!
Ben blij met jullie massale interesse, zo ben ik toch een beetje thuis in Holland ;)

Tot Blogs ( of FB, Whazzapp, Mail, Skype en alle andere dingen die je met het geniale Wifi kunt bewerkstelligen ! )

Liefs,

Een nog te blanke Sabine

  • 03 Februari 2013 - 01:07

    Alfred Kok:

    Sterkte met wat je nog moet doen en ook hier een mooi avontuur toegewenst Sabine! Ik blijf je volgen!!

  • 03 Februari 2013 - 01:18

    Tony Dekker:

    Lieve Sabine,
    Ga ervoor... je kunt het, wees wel voorzichtig waar je ook ben.
    Wens je een goede trip en weet dat daar aan de andere kant van de evenaar anders is dan hier!
    Zie hoe zij leven en pas zoveel mogelijk aan de bevolking.
    Speel niet de rijke blanke vrouw!! Maar laat zien dat je ook mens bent.
    En dat je begrip toont voor hun levenswijze.
    En misschien kun je ook van hen wat leren. maar dat moet jezelf ondervinden.
    Geloof niet gelijk iedereen maar kijk ook eerst de kat uit de boom.
    Wees nuchter en blijf jezelf, neem niks vreemds aan wat je niet kent.
    Hou vooral je waardevolle papieren goed in de gaten, desnoods in een kluisje.
    Denk vooral ook aan je gezondheid, wees allert voor beten of wondjes.

    Ik zeg een goede reis en een goed verblijf in al die landen waar je verblijft of werkt Sabine.

    God bless you where ever you are. Greetz.XXX Tony.

  • 03 Februari 2013 - 01:20

    Wout :

    Het hechten aan dingen zal je snel wel van afgekicken.. ik hoop dat je je heimwee een beetje onder controle houd, want dat zou kunnen gaan opbreken. Geniet!, geniet!, geniet! X

  • 03 Februari 2013 - 01:46

    Sabine Aldenhoven:

    Hoi lieve vrienden/ oud - collega's...

    Ik zal goed op mezelf passen hoor. Thanx!

    En me aanpassen aan die culturen, natuurlijk! Bedoelde alleen te zeggen dat het echt heel wat anders is voor mij.... Ik ben wel degelijk gek op allerlei culturen, landen en gebruiken... Ben zeer geinteresseerd juist. Dat ondervond ik iin Cuba al, tijdens mijn heerlijke tripjes solo daar.... Ging heel goed.
    Lekker met de locals praten en hangen...

    Verder, Wout, me hechten een mn dingetjes en spullen doe ik vooral hier in NL. ( heeft met mijn prive geschiedenis te maken denk ik ) Daar valt dat wel van me af hoor, alles blijft veilig hier in NL. ;)
    Enne... Heimwee... hmmm nooit last van gehad tot nu toe.
    Denk dat dat wel mee zal vallen. Doelde vooral op de drukte rondom het overal afscheid nemen steeds.
    En denk dat mijn ouders het er moeilijk mee gaan hebben...

    Gr...

  • 03 Februari 2013 - 01:51

    Marco:

    Hey dappere Sabine,
    Toi toi toi op je grote stap naar het onbekende,
    Zie er zeker iets van te maken, maar zeker van te genieten,
    Neem lekker de tijd om na te denken en tot rust te komen.
    Alvast een hele goede reis vanaf hier gewenst en ben nieuwsgierig
    Naar je berichten... Groetjes marco

  • 03 Februari 2013 - 11:00

    Arnold ;-):

    <3 Pura Vida !

  • 03 Februari 2013 - 13:00

    R&F Mill:

    Heel normaal dat je een beetje moeite hebt om alles hier een poosje achter te laten, maar dat ben je aan de andere kant van de wereld meestal zo vergeten. Daar hoef je nergens aan te denken, want alles zit in je rugzak (en nog een beetje je telefoon)! Dus gewoon GAAN MET DIE BANAAN en genieten! Good luck en see you. R&F

  • 03 Februari 2013 - 15:49

    Esther:

    Lieve Sabine,
    Een hele fijne, gezellige, ontspannen, blij, heerlijk en mooie wereldreis toegewenst.
    Pas heel goed op jezelf Twinny!! Ik vind het kei knap en dapper dat je dit gaat doen.
    Geniet ervan...

    Much Love,
    Esther en Arjan.

  • 03 Februari 2013 - 18:48

    Marcelo :

    Jaja het uur nu begint te naderen :), morgen rond deze tijd zit je in Londen.....

    Kan je overladen met 100000 tips maar denk dat je er ook zelf wel uit komt :)).
    Het wordt alleszins een ervaring om nooit meer te vergeten, dat is één ding wat zeker is!
    Heb nog een stukje voor je :)
    Voor als je eens mijmerend aan Nederland denkt.

    The Journey

    One day you finally knew
    what you had to do, and began,
    though the voices around you
    kept shouting
    their bad advice --
    though the whole house
    began to tremble
    and you felt the old tug
    at your ankles.
    "Mend my life!"
    each voice cried.
    But you didn't stop.
    You knew what you had to do,
    though the wind pried
    with its stiff fingers
    at the very foundations,
    though their melancholy
    was terrible.
    But little by little,
    as you left their voices behind,
    the stars began to burn
    through the sheets of clouds,
    and there was a new voice
    which you slowly
    recognized as your own,
    that kept you company
    as you strode deeper and deeper
    into the world,
    determined to do
    the only thing you could do
    A journey at the middle of the earth......

    Love Mars

  • 04 Februari 2013 - 10:15

    Robert:

    Hey Sabine,

    Wat vliegt de tijd toch snel zo vertelde je in het vliegtuig naar Cuba dat je op wereldreis wilde gaan en voor je het weet is het zover! Geniet van deze reis die je gaat maken maar pas ook goed op je zelf in verre landen!

    Bon voyage!
    Groetjes, Robert

  • 05 Februari 2013 - 15:26

    Luud:

    Je bent onderweg..! Xxx

  • 05 Februari 2013 - 19:25

    Sabine:

    idd xx en aangekomen op Bangkok. leuke avond gehad, geen jetleg so far. leuke avond gehad. nu is het 01:20 uur. morgen naar Hanoi. xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1035
Totaal aantal bezoekers 52859

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: