Route (onder voorbehoud ) compleet!! - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Route (onder voorbehoud ) compleet!! - Reisverslag uit Vianen, Nederland van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Route (onder voorbehoud ) compleet!!

Door: Sabine Aldenhoven

Blijf op de hoogte en volg Sabine

21 Januari 2013 | Nederland, Vianen

Ik heb nu de route ongeveer compleet:
(wijzigingen onder voorbehoud )

Op 4 februari ( onder voorbehoud van sneeuw etc ) vlieg ik om 17:50 uur naar Londen, Van Londen naar Bangkok, en als het lukt op 5-2 meteen door naar Hanoi. En lukt het niet, dan op 6-2 naar Hanoi, Vietnam.

Van Hanoi ( Noord Vietman ) ga ik rustig naar beneden backpacken naar het zuiden.... Ho Chi Minh City. ( met wie ik ook tegenkom )
Van daaruit ga ik ( na 3 weken oid ) met de boot naar de Filipijnen of meteen naar Maleisie Borneo. Dan met de boot naar Maleisie / Singapore.
En met het vliegtuig op 2-4 terug naar Bangkok.

Daar is Britt Voss op 2-4 aangekomen en we hebben al enkele hostels geboekt in Bangkok. ( samen 6 weken 3 landen )
We gaan dan eerst de regio van Bangkok doen enkele dagen, en daarna met de nachttrein naar Noord-Thailand.
Bergstammen bezoeken en slapen in het oerwooud in boomhutten....heb ik me laten vertellen. ;)

Na ongeveer 2 a 3 weken de grens over naar Laos, en dan Laos dus ook van Noord naar zuid backpacken....

Dan de grens over naar Cambodja, daar nog e.e.a. bekijken en met de boot naar de Zuis- Thaise eilandjes....
( Koh Phi Phi, Koh Tao, Koh Samui, Koh Phanang, Phuket etc )
Op 13-5 gaat Britt weer naar Nederland. Ik blijf nog op Koh Tao, omdat ik daar mijn DUIK BREVET wil gaan halen!!

Op 17-5 vlieg ik naar Cairns, Australie.
Vanuit Cairns ( Queensland ) wil ik in 6 maanden naar Melbourne
( Victoria ) backpacken ( al dan niet met anderen die ik ga ontmoeten )
Om mijn budget te ontzien, ga ik proberen wat te couchsurfen bij locals, en verder sta ik ingeschreven bij Wwoof organisaties en HelpX.
( vrijwillig enkele uurtjes per dag werken bij mensen thuis, tegen kost en inwoning. ) en als het meezit tegen sightseeing....
Bij the Great Barrier Reef wil ik ook gaan duiken dan! :))
Verder wil ik graag ook nog even naar Tasmanie ( eiland )

Rond half november wil ik naar New Zealand (Auckland) vliegen, en backpacken door het noordereiland en later door het zuidereiland. (Chistchurch).

Ik probeer met oud en nieuw terug in Sydney, Australie te zijn voor het grote vuurwerk!!!
Even kijken hoe het loopt....
En dan via Bangkok en Londen weer terug naar Nederland vlak voor mijn 35e verjaardag ( 24-1)
Dan ben ik dus ietsje korten dan een jaar weg. Maar als ik het erg naar mijn zin heb, vier ik mijn verjaardag wel aan de andere kant van de wereld!! Doe je ook maar 1 x he?! ...lol

Nu rest mij nog het hopen op geen vertraging ( door winterweer bijv. ) en dat mijn budget toereikend is....


  • 21 Januari 2013 - 08:25

    Betteke:

    He Sabine,

    wat een gave reis ga je ondernemen! En stoer, in je eentje! Heel veel plezier, nu met de voorpret en strakjes met de reis.

    Groetjes,
    Betteke

  • 21 Januari 2013 - 10:15

    Arnold ;-):

    Ha Werelreiziger, ik ben trots op je !
    Sabine Libreeee !

  • 21 Januari 2013 - 14:33

    Sabine:

    Hallo Betteke en Arnold!

    Thanx voor de reply...! Ik hoop dat ik eenmaal daar overal ook tijdig kan reageren.... maar kan niks beloven haha.
    Groetjesss

  • 21 Januari 2013 - 16:20

    Robbin :

    ziet er goed uit Sabine.. hee ook leuk dat je duikbrevet gaat halen; de onderwaterwereld is ook weer een ontdekkingsreis op zich.. nou Godspeed, veel plezier en ik kom zo af en toe wel even buurten hier op je blog! Ciao

  • 21 Januari 2013 - 17:57

    Michel:

    hallo Sabine,

    Mooie omgeving Thailand,en dan de wereld ook nog onder water bekijken helemaal super.

    ม่วน

  • 21 Januari 2013 - 22:41

    Marijke (Cuba-reisgenootje):

    Hoi Sabine,
    Heel veel plezier op reis! Klokje voor vertrek is begonnen met tikken! Wat een vooruitzicht!
    Je gaat vast heel veel interessante dingen zien en leuke mensen ontmoeten, dat je NL stiekem een klein beetje gaat vergeten!
    Heel veel fun!
    Groetjes Marijke

  • 22 Januari 2013 - 20:53

    Sabine:

    Hoi Marijke en Michael !
    Leuk jullie hier ook te zien.....

    Idd een spannend vooruitzicht. Brrr... Lol
    Het schiet nu op ja. Het is spannend maar ik heb er zin in!!
    Ga zeker veel mensen ontmoeten... Dat deed ik op Cuba al, maar nu x 1000 hahaha
    En fun, dat gaat goed komen. ;)
    NL ga ik niet vergeten, daar zorgen alle reacties op mijn blogs wel voor.

    Groetjesssss Sabine, jullie oud-reisgenootje

  • 01 Februari 2013 - 13:07

    Mama:

    Hallo , leuk blog

  • 02 Februari 2013 - 09:20

    F & R, Merelweg Mill:

    Hallo Sabine, heel veel plezier gewenst met het GROTE avontuur. We zullen je blog zeker blijven volgen. Dus good luck met de laatste voorbereidingen en een voorspoedige reis!! :-)

  • 08 Februari 2013 - 22:13

    Doudou:

    Hoi lieve heel veel plezier met de mooie reis! Geniet ervan.gr doudou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 52888

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: