Te lang geleden, te veel verhalen en nu ...... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Te lang geleden, te veel verhalen en nu ...... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Te lang geleden, te veel verhalen en nu ......

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

24 Maart 2013 | Thailand, Koh Tao

En nu een te verkouden koppie..... en internetcafe gaat zo sluiten.
Dus even geen lang verslag dit keer.
Wellicht morgen. ;)
Foto's uploaden gaat ook bijna niet...balen.Moet ik echt eens wat op verzinnen...

Ik ben momenteel op Koh Tao, het duik-eiland bij uitstek.
De 21e hier aangekomen en de 22e meteen begonnen met mijn Padi open water duik cursus. leuke groep!
Het is erg uitgebreid en de theorie is ook best pittig soms, als je net als ik slecht in Wiskunde bent... Je moet namelijk ook duiken en tijden etc. kunnen berekenen.

Het duiken op zich is ook een hele onderneming; pak en spullen uitzoeken, 3 x controleren, inpakken, aantrekken, weer controleren, buddy checken etc etc...
Eenmaal in het water Is het super om met de vissen en andere wezentjes mee te zwemmen etc.... Magisch.
Maar omdat ik dus zwaar problemen met mijn oren ( de druk op je trommelvliezen ) heb, (en dus heftige steken bij het afdalen ) is de glans al gauw wat minder.
Ik ben tot 12 meter geweest,dat is al best een end als je nog nooit gedaan hebt... Ook daar al heel mooie vissen en allerlei ander gekleurd spul.
Ik ben best wel jaloers op mijn dive buddies, die wel al verder konden gaan, zij hebben vandaag waarschijnlijk hun Padi gehaald.
T is ze gegund hoor ;) maar ik heb echt zo iets van...' dat heb IK weer'.
Ik wil ook naar de 20 meter diepte!!!!
En ik wil ook dat brevet hebben, zodat ik verder op mijn reizen dit jaar overal kan duiken. Pffff

Maar goed, gaat 'm nu niet worden dus. Wellicht kan ik in Mei nog terug komen voordat ik naar Australie vlieg, om het af te maken......
( = lastig en extra kosten grrr )

Impian Divers ( enige Nederlandse duikschool ) is een relaxte plek.
De 23e werd ik verkouden en aan het einde van de dag erg verkouden.
Duiken mag dan niet want het is gevaarlijk als je niet kunt ' Klaren' .
( de druk op je trommelvliezen wegnemen )
Ik baal er zo erg van pffff...... Had er maar 4 dagen voor hier ook, want de 26e naar Koh Phanang met de ferry.

Nu heb ik een scooter gehuurd voor 2 dagen, want mijn app. ligt 1,5 km op een heuvel buiten het centrum. En het is zo'm 42 graden dus je snapt m wel...
Vanmiddag van 13:00 tot 17:00 uur min of meer geslapen, toen ff gescooterd. Morgen proberen duik theorie examen wel te maken.
En dan denk ik ook scooteren, want duiken kan/ mag ik niet....

Vandaag was ik bij een arts ( laatste hoop na de lokale apotheek leeggekocht te hebben ), die keek in mijn oren en zei dat mijn trommelvliezen erg gezwollen en rood waren, en ik zeker 4 dagen niet mocht duiken. Gevaarlijk....etc...
GRRRRR Heb IK weer natuurlijk.
Maar iedereen heeft gelijk en bla bla. Ik heb maar een paar oren en zit ook niet te wachten op onherstelbare schade.
Nu zogenaamd rusten ( lees: je kapot zweten in een erg warm appartement met een ventilator die je eigenlijk dus nog meer verkouden maakt.... pffffff)
' ziek ' zijn in een heet land is K*t met peren. En met aardbeiensaus.

Op de 2e avond hier ( en nacht ) hebben mijn duikmaatjes en ik veel lol gehad op een trance feest bij Castle club.( foto's op Facebook )
Dat was echt tof. Leuk eiland dit hoor. Veeeeel te doen en te zien....

Maar de 26e dus naar Koh Phanang.
Daar zie ik Katie Davie en Lucy Robinson weer, en gaan we naar de beruchte en beroemde Full Moon party.
Ben benieuwd, want op Koh Phi Phi ( verlag volgt ook nog haha ) en andere plekken hebben de Buckets etc al rijkelijk gevloeid....
Dat full moon feest moet echt 'je van het' zijn. Ik heb wel zin in mooie vuurshows in ieder geval.
Duimen dat ik tegen die tijd beter ben dan hoe ik me momenteel voel....:)
Iedereen hoor je erover en iedereen gaat er heen, er worden massaal ferries geboekt naar Koh Phanang.

We hebben accommodatie t/m de 28e daar. Daarna vertekken we gezamelijk naar Bankok terug, gaan zij naar huis en ik met Marilou verder het rondje Thailand, Laos en Cambodia doen.

Nou, dat was het voor vandaag.
Ik probeer morgen ( want je weet nooit wanneer je fatsoenlijk internet en pc's tegenkomt hier ) de rest te bloggen.
Van vorige maand tot nu is veel gezien, gebeurd en gelachen..... lees en huiver dus.

Veel liefs,

Groetjes daar in het nog steeds koude Nederland!

Sabine

  • 24 Maart 2013 - 16:57

    Mars:

    Mooi daar hoor de plaatjes geven een mooie indruk van wat je daar zoal gezien hebt, dat maakt die ondraaglijke hitte toch wel meer dan goed zeg, echt heel mooi vooral die lederschildpad :)) heb je die in het echt gezien ?? of heb je een pic van internet af geplukt ;).
    Hoe dan ook echt Koh WOOOOW...


  • 13 April 2013 - 16:36

    Arnold ;-):

    Sorry, lees dit nu pas.
    Was na reunie Peru even op reis naar de Sahara (was dragelijke hitte zonder airco).
    Blijf je dromen doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1224
Totaal aantal bezoekers 52890

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: