Alweer mijn laatste dag in Nha Trang / langgggg bl - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Alweer mijn laatste dag in Nha Trang / langgggg bl - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Alweer mijn laatste dag in Nha Trang / langgggg bl

Door: travel addict ;)

Blijf op de hoogte en volg Sabine

26 Februari 2013 | Vietnam, Nha Trang

Zo, eigenlijk geen zin want moe en veel te heet hier.... maar toch een poging twee.
Ik gebruik dit blog ook als reserve reisdagboek voor ' later' dus moet er toch op...
Pffff balen man, had gister echt een heel lang blog getypt over 4 totaal verswchillende avonturen hahaha.
Damned.
Vergeten op te slaan en door pc storing alles weg om 02:00 uur 's nachts....met rugpijn en alles.
Maar goed. Als echte nederlander moet je soms gewoon ff klagen....
Heb ik nog niet echt gedaan tot nu. ;)

Ehhh eens kijken...waar ging het ook weer over... pff de dagen vliegen je hier echt om de oren hoor.
Alles is zo goedkoop, dat je zo veel doet en ziet...je raakt echt hartstikke de tel kwijt steeds.

Naja, ik heb net mijn spullen weer met grote moeite in mijn backpack en rugzak gestouwd...betaald en uitgecheckt.
Ik mag hier nog wel rond blijven hangen, douchen en pc gebruiken etc. tot 19:00 uur. Fijn.
Vanavond met de slaapbus mee naar Ho Chi Minh City ( een heeeeeeeeel grote en drukke, hete en stinkende stad, maar met veel te doen. )
Die slaapbus brengt me op het volgende:

Reis vanaf mijn laatste blog in Hoi An was ook met mijn eerste slaapbus, en dat heb ik geweten.

OMG. Er gaan zo'n 30 personen in die bussen, die allemaal krom liggend boven elkaar vervoerd worden in soort van halve bedjes.
Boven elkaar. Raar idee ook... En ik was de laatste die opgehaald werd, dus 'lag' voorin in het bedje bij de deur. Beter, dacht ik...
Eenmaal onderweg, werden er op miraculeuze wijze allerlei matrasjes te voorschijn getoverd vanuit elke hoek van de bus.
Die matrasjes kwamen in de gangpaden te liggen, waarna overal lokale mensen instapten en daarop gingen liggen. Nou ja...
Propvolle bus dus. Op gegeven moment ( de lampen waren al uit ) kreeg een jong stel uit Engelenad het aan de stok met enkele Vietnameesche mannen.
Die zaten aan het dekentje ( iedereen mag er een ) van die griet te trekken en te roepen dat ze er een af moest geven, ook werdern er wat klappen uitgedeeld...
Vreemde situatie. Toen de rust was wedergekeerd, een andere irritatie.
Ik lag voorin, en dus had ik gezelschap van 2 chauffeurs en twee locals die ook voorin stonden...
Die hadden een mega discussie en als je Vietnameesch een beetje kent,
is dat dus met schelle stemmetjes continu tegen elkaar lopen emmeren.
Tussendoor hele tijd getoeter want dag of nacht, altijd fietsen en scooteren er mensen op straat en op de snelweg daar.
Heel gewoon.... ?!!
Om over mijn houding maar te zwijgen.... ik lag in een soort kromme foetus houding in de voorgevormde ligstoel, maar dan met mijn benen bovenop het tafeltje voor me,
want er was nergens anders plek voor mijn rugzak dan onder mijn benen/ in de koof waar je normaal je benen in legt.
Stel je dus voor dat ik in een hoek van 45 graden de nacht door heb gebracht......sjesus...
Gelukkig bij de stops wel leuk kunnen kletsen met een oudere Zuid-Afrikaan die al 20 jaar in Breda woont, en een oudere man uit Amerika die al jaren reist....

Aangekomen in Nha Trang ( grote badplaats ) werd ik half gaar uit de bus, meteen belaagd door 3 easyryders ( nep - motorscooter taxi lui )
Oh my lady, your street is much to far away...at least 5 kilometers!!! Go with me...only 5 US Dollar...
De andere: It is much to far, lady it is really 7 kilometers?! Take me.... only 7 US Dollar..' Maar ik weet wel beter. Ik heb ze vrienedlijk doch dringend afgewimpeld...en ging eens kijken
op Google Maps via een illegale Wifi spot.
Wat bleek nou?! Mijn hostel lag de straat uit, de hoek om in een steegje. Max. 1 kilometer!!!!!!! Wat een eikels zeg...
Dus onder het mom van Zelluf doen: Backpack van 20 kg op mn rug, rugzak van 4 kg op mn buik, plastick tas met fles water en vreemde vruchten in de hand en nog een schoudertas om mn nek, ( terwijl ik door plaatsgebrek ook mijn fleecevest en windjack aanhad ), gelopen in 28 graden !!!!!!! Archhhhh. Goed voor de lijn zeggen we dan. ;)
Het Mojzo Inn Hostel bleek een coole, populaire en vooral nette/ schone plek te zijn. Heel relaxt, leuk jong personeel, EEN LIFT!!!!, en goed ontbijt.
Ow ja, en een gitaar, waas, as we speak ook weer opgespeeld wordt in de lounge ruimte, relaxedddddd...

Dag 1 in Nha Trang: Motorscooter tourtocht a la Top Gear !! - sidewalk lobster - party @ Sailor beach Club.

Hier kan Richard Hammond een puntje aan zuigen.....
Op de eerste ochtend, toen ik mijn bed in de 6 beds dorm kamer had geclaimd had, ontmoette ik twee meiden uit Amerika en een uit Duitsland die samen reisden.
Die vroegen of ik mee ging met hun en nog een grote Australische kerel, op een scootertocht.
Ok, leuk, leek me gezellig, lekker idillisch rondtouren in de omgeving. Bij het arriveren van mijn scooter, bleek de insteek iets anders...
Het was een motorscooter, en een meid vroeg of ik wel eens gereden had. Jah, wel op een Puch... Dit was iets anders.
Ik kreeg dus een lesje op een rustig plein, en na enkele minuten bleek dat ik een natuurtalent was! ( in gassen dus ...lol )
We gingen op weg, alle drie achter elkaar... Twee meiden waarvan een vol blauwe plekken op een motorscooter, de kerel en een meisje compleet met krukken en gebroken voet ( die meiden hadden eerder die week samen een ongeluk met dat ding gehad ), en ik op de andere motorscooter.
Was best ff wennen, een zwaar ding hoor, en hij haalde met gemak 100 km/uur. Toch zat iedereen er gewoon in korte kleding op, en met zo'n maf baseballcap helmpje op.

We reden door de bergen, langs afgronden, over wegen met 10 a 15 % stijging, langs stukken zonder vangrails.........
En ook door drukke stadjes en dorpen, waar de mensen maar een beetje voor hun huis of winkle/ kraampje zitten te hangen....de hele dag, starend naar het voorbij razende verkeer.
En op die plekken reed het verkeer dan ook als vanouds dwars door elkaar, al toeterend, en op wegen van wel 6 auto's breed.....Heel hectisch...
We stopten eerst bij een baai van de Zuid Chinese Zee, waar allemaal blauwe vissersbootjes lagen. Dat was hard nodig, want al onze achterwerken en rechterhanden ( waar het gas zit )
waren zowat doof getrild op de snelweg steeds.

Later stopten we in een vies, stoffig en gaslucht overgoten plaatsje om wat te lunchen.
Het werd een vreemd bij elkaar gegebaard maaltje, bestaande uit koude rijst, salade, een koud spiegelei, een soort lauwe mini spareribs en een vreemde vleespathe.
Was eigenlijk heel lekker.... kostte geen drol en gratis groene ijsthee. ;)
Al knikkend en breed glimlachend opgegeten, want de dames van het eten keken ons met grote ogen aan of het wel was wat we verwachtten...
Daarna bij de overburen Vietnameesche ijskoffie besteld. Resultaat: We kregen weer een glas ijsthee, met een wiskeyglas erbij ( zonder de Whiskey ) met een metalen zeefje erop en een metalen bakje daarop met een soort sponsje erin. Daaronder zat dikke koffie drap en erbovenop weer een dekseltje.
Na drie kwartier had je 4 cm dikke sterke koffie, waar je ijsklonten in moest doen en zoete gecondenseerde melk. Toen was ie heerlijkkkkkk leek wel een toetje!
Voor de wc moest je het hele woonhuis van die mensen door, door wel 7 kamers ( want alle huizen in Nam blijken gebouwd in langgerekte modellen ), om in hun badkamer het toillet te gebruiken. Hahahaha Rare huizen joh. Overal soort van bedden, want men leeft met wel 15 man in een huis of zo.
Maar weer de weg op. Flink end gereden, of en toe omkijkend of de rest nog volgt en flink gas erop. Heerlijk. Nu begrijp ik pas wat mijn ex en sommige vrienden toch zien in Motorrijden.............. Je voelt echt de vrijheid en de wind om je oren suizen.
Ben wel verbrand joh, door de bewolking heen was de zonkracht evengoed 10 ! Was hard werken deze tourtocht whahahaha wel superleuk!

Nadat we weer ons achterwerk niet meer voelden ( slaapvoet idee ), zijn we in the middel of no where gestopt om een schaal met Mango's te delen. mjammyyy!
Zo lekker... Toen begon het wel erg donker te kijken, terwijl het niet eens laat was...dus de terugrit ingezet naar Nha Trang.
Vol gas over de heuvels, je stevig vasthoudend aan je stuur omdat het zo waaide.... in de hoop dat je nog vast kon blijven houden...dwars door drukke plekken tussendoor...met een verkeers chaos waar je U tegen zegt. ( geen wonder van al die scooter ongelukken hier )
Gelukkig wist ik wat ik deed, en let ik altijd heel goed op, ook al rijd ik ook graag hard ;) Ben niet gevallen, niet gebotst, geen schrammetje. Best goed voor een 1e keer. :)

Weer terug bij de Mojzo Inn, hoefden we maar 120.000 Dong te betalen ( 4 euro 35 ) voor een hele dag! en de benzine was maar 80.000 voor 6 liter. Geweldig toch!
Na douchen en zo zijn we, op aanraden van vrienden van dat groepje op de stoep in de straat hier Kreeft wezen eten...
OMG wat lekker was die!!!!!! Er werden voor ons 6 grote kreeften gebarbequedop een platte schaal BBQ op de stoeprand. Wij zaten aan zo'n mini tuinsetje met je knieen bij je oren.
Een van die meiden uit Florida knipte de kreeften open en dan kon je met je vork gewoon het hele geval leeg prikken. Ging samen met een heerlijke zoetzure dipsaus en Pistoletjes broden die we bij een kraampje aan de weg hadden gekocht. En Tiger bier!
Sublieme maaltijd. Zelfs op Cuba nog niet zo'n lekkere Kreeft gegeten joh! En dat voor omgerekend 4 euro zoveel per kilo!!!!!!
Ik wil hier blijven wonennnnnnnnn! ;)

Daarna bij de Red Apple bar en de Why not bar aantal cocktails genomen....just for fun.
En verder gepartied bij de Sailor Beach Bar met wat buckets ( emmertjes met mix drank ) Zo man....had 'm aardig hangen die nacht hoor.
Maar niet te! Ik kon nog best naar het hostel lopen. ;) Om 05:00 uur lag ik op bed. LOL


Dag 2 in Nha Trang: Egg Mudd Spa met Shannon en Angelina - Nice dinner - party @ Sailor Beach Club.

Op de tweede dag ontmoette ik twee zusjes van Maleizische afkomst uit Australie ( Melbourne ) in mijn dorm kamer. ( Logeeradres voor Australie !!!! alweer )
Heel leuke meiden van 25 en 27. Samen zijn we die dag naar de Egg Mudd Spa gegaan, een soort pretpark voor volwassenen met thermaal water etc.
Het was een heel erg regenachtige dag ( lekker lullig als je in een badplaats ben en het regenseizoen is nu niet eens ), maar dat maakte niet uit want in een Spa ben je toch continu nat.
We hadden zowat het hele park voor onszelf daar, en het was groot!
Overal liepen personeelsleden ons achterna en overal stonden mannelijke personeelsleden ' op wacht' met een regencape aan. We voelden ons net royalty hahaha.
Als eerste werd ik naar een soort harde stralen massagedouche voor je voeten geleid, in mijn badhanddoek.
Tenminste ik dacht dat het alleen voor je voeten was, maar opeens spoot aan alle kanten uit die muren met een noodgang water eruit!!!
Ik schrok me zowat een hartaanval joh..... OMG... En die regencapelui maar lachen.... en Shannon en Angelina ook helemaal blauw van het lachen... De toon was gezet.
Nadat zij ook de vuurdoop hadden gehad, werden we naar ons prive modder ei gebracht. Een ei vormig badje met een dak dus, waarin we plaats moesten nemen... Ok...
Zittend op de bodem van het ei, kwam er met een rotgang een hele boel vloeibare modder via een slang in de wand instromen.
Was wel lekker, en vreemd wel.... in een groot ei vol modder in een tropisch regenwoud voor je uit zitten staren... naja, goede tijdsbesteding op een regenachtige dag.
Het gat waardoor we erin waren geklommen, keek uit op een oerwoudberg met allerlei bomen en bloemen...en palmen... heel mooi. We waren echt wel Zen ;)
Na bijna een uur (!) begon de verveling iets toe te slaan....Maar daar vonden we wat op:
Na een tijdje modder kunstwerken op de wand te hebben gemaakt, een moddergevecht te hebben gehouden en modder-ei-joga-drijf standjes te hebben uitgeprobeerd, hebben we toch maar een van al die ( op wacht staande ) mannen geroepen over het hoe en wat.... Werd tijd, we leken inmiddels net een stel nieuwe aardappelen.
Daarna zelf rondgelopen, sauna genomen met gratis thee en gedroogde zoete gember stukjes,
en een stoombad....diverse grote mineraalbaden en ook een rotswand beklommen en onder de mega waterval gestaan....heerlijk. Lekker geluched met z'n drieen in een soort van plantvormig restaurant daar. Erg mooi park vol palmen en bloemen etc.... Jammer van de regen maar was een topdag! ( en kei goedkoop )
Later omkleden bij ons Mojzo Inn Hostel, en uitgebreid wezen eten in een van de beste restaurants in dit plaatsje. ( Tripadvisor ) Vanalles besteld en gedeeld met z'n drieen...
Daarna nog wezen borrelen in de Why Not Bar ( altijd happy hour dus 2 voor 1 ) en dansen in de Sailor Beach Club ( Luxte en meest volwassen club hier aan het strand )
Om 03:30 uur waren we kapot en zijn we gaan slapen. ;)

Dag 3 in Nha Trang: Per toeval met stapmaatjes van Sailorclub met de reuze kabelbaan naar Pretpark eiland Vinpearl - Nice dinner.

Op de derde daging ik alleen ( dacht ik ) met de bus naar de mega kabelbaan, daar aangekomen schrok ik wel een beetje van de prijs.... 16,50 euro!
Voor hier best duur. Ik vroeg hoelang dat ding wel niet kabelde dan, en het antwoord was niet zo bevredigend; heen en terug samen een half uur.... hmmmzzz
Het was druk, dus zal wel de moeite ( en geld ) waard zijn.... Toch maar.
Na een lange wachtrij kon ik instappen in de coupe waar bij toeval twee kerels in zaten die de avond ervoor mijn danskunsten erg konden waarderen in de Sailorclub hahaha
Een Egyptenaar en een Irakees, beiden woonachtig in Bangkok. Ze waren samen met twee mooie Thaise vrouwen.
Onderweg hadden we samen de grootste lol met het maken van maffe foto's, die Thaise dames waren zoooooo foto obsessed...... overal wilden ze op de foto.
Eenmaal aan de andere kant, vroegen ze me om met hen mee te gaan op het eiland rondlopen etc... Eiland?! Ehhh... Mij best.
Toen kwam ik er pas acht5er waarom de entreeprijs van de Kabelbaan zo ' hoog' was. Die ging naar een eiland met een All-inn pretpark erop; Vinpearl.
Dus je kon alles daar gratis doen, waterpark/ zwembad, bobsleebaan, kermis, indoor gamehal, botsauto's, 4 D films etc.... superleuk.
Omdat het wederom ( GRRRRR ) hele dag bijna regende, deden wij vooral de binnen dingen, maar kei lol gehad met z'n vijven....!! Natuurlijk weer email/Skype/ App etc uitgewisseld...want over en weer werden de foto's verstuurd. En die Bangkok Irakees wil ook Thailand Laos Cambodja doen, dus kan wel eens van pas komen. ;)
Daarna heb ik, weer in Nha Trang nog maar eens keer de lekkerste gerechten van de selectie van de dag ervoor besteld bij dat goede restaurant.
Ff de supermarkt in geweest nog voor nieuwe fles water en wat deo etc... en slapennnnnn.


Dag 4 in Nha Trang: Pagoda hoppen met lokale bussen - eten met 2 andere roomies en 3 jongens die zij kenden...Heb Krokodil op!

Deze dag was het redelijk bewolkt met een waterig zonnetje. Maar weersomstandigheden hier maken me eigenlijk niet eens zoveel uit. In tegenstelling tot in Holland.
( Als het daar durft te regenen zit ik zowat meteen in een winterdepressie ;) ) Hier niet, alles is mooi en fijn en never mind the weather.
Any way. Ik heb de hele dag gereisd met allerlei lokale bussen.... pagoda hoppen vandaag. Ik ben naar de Big Buddha op de berg geweest ( grote witte buddha die je bereikt-
na 20 trappen of zo...pfff warmmmm..) en daarbij hoorde een tempel/ pagoda complex compleet met monniken etc. Leuk leuk. En: Graaatis.
Er waren daar ook minority people ( lage klassen bevolking en wezen etc. en zwaar gehandicapte mensen die om geld bedelden, maja, die heb je overal....
Hier ontmoette ik trouwens een aardige Vietnameesche jongeman, die amateur fotograaf was en zeulde met een flinke camera en big ass lensen.... Met hem rondgelopen en foto tips uitgewisseld... was gezellig, hij kon me veel vertellen over die plek en over Vietnam.

Daarna naar de Pagoda Towers, met weer een andere bus.
Heel mooie rode terracotta torens en Pagoda's ( van duizenden jaren oud ) waar ook overal lokale bevolking ging bidden en fruit etc. offeren.
Indrukwekkend om te zien. Veel foto's gemaakt weer...ook nog geld gevonden hahaha wel 120.000 Dong! ( wat zoveel wil zeggen als 4 euro 60 oid pff lol )
En terug weer met 2 verschillende bussen, dat is op zich al een heel avontuur hier in Nam. Je kunt niks lezen want alles is in rare brabbeltaal geschreven op reclame borden en bushaltebordjes etc. Nergens Engels, en men spreekt ook totaal geen Engels. Handen en voeten werk dus, en duimen dat je op de goede plek terecht komt. Alles lijkt op elkaar, en
het is echt overal even druk, hectisch, vol scooterverkeer en kraampjes..... nooit eerder gezien zo'n land.
Maar ik kom een heel eind met mijn Engels en wat doorzettingsvermogen en een glimlach. ;)
De busprijzen zijn echt het meest belachelijk van alle lage prijzen hier: 8 km met de bus voor welgeteld 0,14 eurocent!!!! I love it!

Dag 5 in Nha Trang: Onbijten, inpakken, uitchecken, opnieuw bloggen en ff rondlopen op het strand. ( eindelijk zon hier )

Niks bijzonders dus.....hahahaha. Mentaal voorbereiden op weer een hachelijke busrit, Nu weer achterin de bus op een langgerekt bed van 5 in een rij. ( hoogte 50 cm of zo pff )


Zo, dat was het hele verhaal nog een keer....
Je maakt wat mee zo joh! Super leuk-geweldig-facinerend-inspirerend en gewoon lekker!

Ik blog waarschijnlijk weer een keer vanaf HCMC ofwel Saigon. Daar heb ik 3 nachten geboekt in Saigon Backpackers hostel.
Daarna wil ik paar dagen naar de Mekong Delta op een slowboot.... dus de regenwouden etc in. voordat ik naar de Filipijnen vlieg.

Veel liefs,

XXXXX Sabine


PS Ik baal er beetje van, dat ik de foto's hier op het blog maar niet geupload krijg....grrrr... lastig.
Dat zou mijn verhalen wat levendiger maken.....

Moet het voorlopig toch ff met Facebook doen....


  • 26 Februari 2013 - 11:37

    Sabine Aldenhoven:

    Dit kon ik nu ( In Ho Chi Minh City ) pas op deze pagina plaatsen. Gister steeds storing op deze website.
    Foto's plaatsten hier lukt nog niet ( baal baal ) ga ik norgen weer naar kijken.
    Wel te zien op Facebook!

    Groetjesssss
    Enne, leuk dat jullie me nog volgen ;)

  • 26 Februari 2013 - 11:52

    Luid:

    Tjee wat n verhaal weer.. Ben onderhand n uur aan t lezen haha..! Je maakt t allemaal maar weer mee..!! En ja de bussen dat is wel algemeen betekend dat dat n gaos is..! You go girl..! Dikke x luudje

  • 26 Februari 2013 - 12:12

    Marcelo:

    Hmmm het is iig. weer gelukt om je verslag hier neer te zetten, had het natuurlijk al gelezen op FB ;)

    x

  • 26 Februari 2013 - 12:47

    Jordy:

    Heey Sabine,
    Je maakt wat mee zo he haha..
    Leuk verhaal weer!!
    Hopelijk kom je niet krom terug van al dat verkeerd liggen slapen haha

    xx

  • 27 Februari 2013 - 00:39

    Alfred:

    he Sabine, leuk verhaal! We hoeven ons geen zorgen te maken! Je rijdt motor en eet krokodil, niemand doet jou wat...

  • 01 Maart 2013 - 03:08

    Wout:

    Een mooi verhaal weer Sabine. Het is alles behalve saai daar. Veel plezier in Saigon!

  • 23 Mei 2013 - 15:52

    Marry:

    LA GRAN DR GREATGUMBALA que trajo MI MARIDO BACK TO ME.
    Mi nombre es María snoop vivo en EE.UU.,. Mi marido y yo hemos estado
    viviendo una vida muy feliz y encantadora. Así que el paso del tiempo,
    empecé a notar esa extraña actitud que él poseía. Ahora tenía otra novia
    llamada jane, en la medida en que ya no estaba recogiendo mis llamadas, y
    él ni siquiera estaba durmiendo en mi casa nunca más, porque de esta nueva
    amiga. Me confundí y no sabía qué hacer. Así que me preocupé y varados,
    porque nunca he experimentado nada como esto antes en mi vida.
    Así que me decidí a visitar a un hechicero en línea, para ver si me puede
    ayudar. Así que de inmediato me fui a la internet, donde vi un asombroso
    testimonio de un hechicero que trajo ex amante de vuelta de alguien,
    greatgumbalaspelltemple@gmail.com así que le enviaré por correo electrónico
    de inmediato y le expliqué mis problemas y de inmediato me responden que va
    a ser muy fácil para él para resolver, he estado ayudando a la gente a una
    situación como la que yo tengo. Y también me dio una prueba para estar
    realmente seguro de su trabajo, y él me aseguró que mi marido se vuelve a
    mí en seguida se ha terminado con el lanzamiento de hechizos. Y también me
    dijo que poner toda mi confianza en él, y yo realmente lo creo.
    Así que era las 9:00 am de la mañana siguiente, cuando estaba por ir a
    trabajar, en que recibí la llamada de mi marido, y él me dijo que iba a
    volver a casa, y él me pidió disculpas y me dijo que es muy apenado por el
    dolor que me ha costado. Y después de algunos minutos más tarde, él
    realmente vino a casa, y así fue como continuamos nuestro matrimonio con
    mucho amor y felicidad de nuevo, y nuestro amor era ahora más fuerte que lo
    que eran antes.
    Y también me dijo que una vez que mi corazón deseo se ha concedido a mí
    para que yo debería ir y testificar de su trabajo aquí en el Internet. En
    este momento soy la mujer más feliz de la tierra hoy en día ya que estoy
    escribiendo este testimonio, y quiero dar las gracias realmente “Dr
    Greatgumbala” para traer de vuelta a mi marido, y para traer alegría y el
    amor de mi vida.
    mi consejo para ustedes que su esposo o su esposa está actuando extraño o
    se comporta de la misma manera como éste, o si usted tiene cualquier
    problema con su relación o cualquier cosa relacionada que ver con el
    lanzamiento de hechizos, es para que usted pueda ir a visitar este
    greatgumbalaspelltemple@gmail.com, y le aseguro que va a ser de ayuda para
    usted, y estoy 90% seguro de que va a resolver a cabo.
    Gracias Dr Greatgumbala

  • 03 Augustus 2013 - 19:37

    Lara Smith:

    After being in relationship with my boyfriend for six years,he broke up with me,I did everything possible to bring him back but all was in vain, I wanted him back so much because of the love I have for him, I begged him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to someone online and she suggested that I should rather contact a spell caster that could help me cast a spell to bring him back but I am the type that never believed in spell, I had no choice than to try it, I mailed the spell caster, and he told me there was no problem that everything will be okay before three days, that my ex will return to me before three days, he cast the spell and surprisingly in the second day, it was around 4pm. My ex called me, I was so surprised, I answered the call and all he said was that he was so sorry for everything that happened, that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy and went to him, that was how we started living together happily again. Since then, I have made promise that anybody I know that have a relationship problem, I would be of help to such person by referring him or her to the only real and powerful spell caster who helped me with my own problem. Contact him now for your relationship or marriage problems via this email ofuaspiritualtemple@gmail.com

  • 18 Augustus 2013 - 11:18

    Nadine:

    Quiero agradecer dr.Awase para traer de vuelta la alegría y la felicidad en mi matrimonio, y por lo que ha hecho por me.i estaba felizmente casada durante 14 años antes de que mi marido se fue con una mujer más joven llamado kite.i tienen que prever mis hijos, que no era fácil ser una madre soltera porque amo a mi marido y yo probamos todo lo posible para traerlo de vuelta, pero todos failed.i tener que decirle a mi mejor amigo de mi situación, que me dirigió a dr.Awase hechicero de la griega. que hizo el amor y hechizo reencuentro que traer de vuelta a mi encantadora husband.and dos estamos muy happy.If usted tiene cualesquiera problemas sobre su relación o algún tipo de problema, te aconsejo que para ponerse en contacto con him.He es la única solución para su Awase problems.Dr (AWASESPELLCAST@LIVE.COM)

  • 18 Augustus 2013 - 11:18

    Carine:

    Yo soy de España que estaba propongo casarme por amor, pero de pronto cambió de opinión porque se encontró él mismo un nuevo amor, mi corazón estaba roto y lo devastó al grado de cometer suicidio, un amigo mío introducir me a una poderosa médico llamado Dr. Awase. La primera vez que oí hablar de él nunca me creí sus poderes hasta que le envié un correo electrónico, después de tener algunos conservación con él, hizo un hechizo para mí y mi ex amante que promete casarse conmigo más tarde volví a pedir disculpas a mí, hoy estamos felices casados​​. Todo lo que puedo decir ahora es gracias al Dr Awase y dios son enviados a restaurar ningún problema cualquier encuentro cuerpo. si usted necesita alguna ayuda de él en contacto con él con este AWASESPELLCAST@LIVE.COM correo electrónico, que es un poderoso hechicero

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 4977
Totaal aantal bezoekers 52885

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: