Vervolg vanaf 20 AUG na Surfers Paradise tot .... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Vervolg vanaf 20 AUG na Surfers Paradise tot .... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Vervolg vanaf 20 AUG na Surfers Paradise tot ....

Door: CS Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

20 Augustus 2013 | Australië, Byron Bay

Op Maandag 19 augustus was het dan toch tijd om te vertrekken uit ons mega appartement in Surfers Paradise. Het was een onwaarschijnlijk goed en vol weekend!!!
Wat een gekke, bruisende plaats. LA aan zee in Australie. ;)

Die dinsdag, 20 Augustus, heb ik overdag de bus gehad van Surfers'naar Byron Bay. Wat zeker wel 6 uur duurde. Daar aangekomen, moest ik de hele dag wachten op mijn nieuwe CS host Glenn Cambell, die nog op zijn werk was.
Ik heb mijn backpack etc. tegen een paar dollar gestald bij het informatie-centrum in het dorp. Zo kon ik toch lekker rondkijken in deze errug relaxte Strandplaats vol hippy's en landlopers......
Eerst ben ik langs een bakker gegaan voor wat lekkers en een drankje, toen even eenn nieuwe zonnebril gekocht bij de drogist ( 8e al of zo, want gaan vaak kapot of je raakt ze kwijt overal )...
Toen door het dorp gelopen, wat erg gezellig is, vol leuke boetiekjes en 'zee'spullen winkeltjes en coffeeshops ( nee, de gowone, voor KOFFIE ) etc....
Na een paar uur richting stand gelopen, waar op een grasveld een hele meute hippy's en aboriginals en allerlei andere kleurige personen in een grote kring zaten, lagen en dansten....al dan niet met een joint of fles drank in de hand. Er klonk gitaarmuziek uit een van debe-graffiti-de campervans die er geparkeerd stonden.
Een halve zool met een vreemd gekleurd apapakje en een hoge hoed deed rare dansjes met vuurballen aan zijn handen en een zigeunermeisje ging los met haar hoelahoepels.. ( of hoe je die dan ook mag noemen )
Wel vreemd-soortige relaxte sfeer daar dus. En iedereen is welkom. :)

Het strand was ook best druk, met overal groepen lui en stelletjes, oud en jong... en zelfs een hippy-oma van in de 80 met pantys en al....
Lekker weer, zo'n 25 graden. En zonnig.
Einde middag nog langs de Aldi gelopen ( ja ja, die is hier zelfs ), wat groente en fruit gehaald. En toen een taxi naar Glenn's place genomen. ( Hij had zijn auto bij de garage )
Glenn ( 38, verpleger ) woont in een buitenwijk net buiten het centrum van Byron, bijna AAN het strand. In een gedeeld huis in een rimboe-tuin, met de achtertuin ( waar de eigenaresse woont ) aan een creek. ( rivier ).
Erg gaaf. Hier hebben we met een kopje thee uren zitten kletsen. Alleen hij woont in een erg kleine 1 kamer....euhhh.... kamer.
Alles in een kleine ruimte: aanrecht, bed, zitzak, en achter een deur een mini-badkamertje/ wc.
En ik dus n u, op een luchtbed tussen de muur en zijn bed in. Hahahaha wat een situatie. Maar goed, overal valt wat van te maken....
Glen had bijna niks in huis, maar wat hij had deelde hij met mij, en zo aten we een gedeeld restje groentensoep, en een in elkaar geimproviseerde burger met sla en uien...
Na een onwennige nacht ( ben lchtbedden niet gewend hoor ), ben ik naar het strand gegaan, wat maar 5 minuten lopen was. Heerlijk.
En fijn om buiten te zijn, word best cloustofobisch van zijn kleine woning.
Glen kwam ook aan het einde van de middag, en samen hebben we daar 2 strandstoelen geclaimd, die in een inham op een verhoging gebouwd stonden... ideale plek om te relaxen en rond te kijken.
Glen voelde zich echter niet zo lekker, en vroeg mij om een andere plek te zoeken voor de komende nacht.
Dat was kort dag, dus kon zo snel geen CS host vinden, dus op naar Byron Bay Nomads hostel voor een nachtje.
Geen straf, maar ik ben een beetje klaar met al die partyende tieners...

De dag er na kon ik gelukkig alweer terecht bij mijn volgende CS Host: Martin Walsh ( 41, onroerend goed manager ), die aan de andere kant van Byron woont.
Bij heb heb ik 2 nachten gelogeerd, en wanneer hij tijd vrij had overdag, nam hij me overal mee naar toe om te omgeving te zien. ( hij had een auto ) Zo ben ik met Martin naar diverse stranden geweest, hebben we een coastal track gewandeld, en van enkele prachtige uitzichten genoten. 's Avonds naar de Railsbar geweest om de lokale sport Cricket te kijken op een groot scherm.... drukke bedoeling, veel locals en hill billies....

De woensdag 22 aug. stond een dagtocht naar NIMBIN op mijn programma!
Nimbin is een soort Woodstock, een iconische hippy plaats, waar alles LOVE, PEACE AND HAPPYNESS is.
Ik ging daarheen met een soort tour in de Happy bus, een mega kleurige bus vol graffiti en met een hillarische chauffeur/ gids met erg zwarte humor. De groep bestand uit een mengeling van landen en leeftijden, die na het nuttigen van genoeg Corona',s onderweg in de bus, ( bij de eerste stop bij een roadhouse in grote getalen ingeslagen en in een kist vol ijs gelegd ) een gezellige geheel vormde. ;)
De weg ernaar toe was erg mooi, het landschap inlands in Australie is prachtig; heuvels en bergen met bloemen en zo....
In Nimbin keken we onze ogen uit....overal daar schreeuwt the Wiet en Hash en magic mushrooms hahahaha....lol
Je kunt het overal kopen, het wordt zwaar gepromoot ook.
Ook een hash museum. En leuke winkeltjes met hippy spul als dreamcatchers en wierook en zo... Wij hebben met een groepje echte spacecake gekocht bij 'the cake lady'. Een oude hippy vrouw met een lange blauwe Jomanda jurk en lang grijs haar.
Zij verstopte zichzelf ( en haar stash ) bij de Laundry wasserette. ik moet zeggen dat het behooooooorlijk goede space cake was.
Gezien het feit dat de meesten van ons er erg van 'genoten' lange tijd na inname.. whahahahah.
Maar goed, we zijn tenslotte ook toeristen, En jong ( of je, hun waren jong en ik VOEL me jong ;) ), en dus moet je alles een geprobeerd hebben. Ook cake-lady cake.
Deze geweldige dag sloten we af met een bezoek aan een van de erg hoge watervallen al daar. Die de meesten van ons maar half gezien hebben wegens bovenstaand feit...
De weg terug was happy, en full of love whahhahaha.
Geweldige tour, blij dat ik die niet gemist had.


Op donderdag 23 aug. nam Martin me mee naar de lokale organische groente/ fruitmarkt, achter het dorp. Was erg leuk om te zien, alleen maar streek producten...
Daarna namen we afscheid, en stalde ik mijn tassen ( die al in de auto stonden ) weer een dagje bij het info-centrum.
Die middag heb ik the Lighthouse walk gelopen van het centrum van het dorp naar de Vuurtoren van Byron Bay. Een schitterende wandeling van enkele uren, maar elke meter was de moeite waard!
Onderweg heb ik zelfs scholen Dolfijnen in de zee gezien, en enkele walvissen! Er waren zelfs mensen die beweerden een haai te hebben gespot. Kan zomaar natuurlijk.
Op de terugwegkwam ik een Duitse goser tegen die ook alleen liep, al pratende besloten we samen terug te lopen en hebben we er na broodjes gekocht en op het strand gegeten. Altijd fijn.

Donderdag avond om 17:00 uur had ik de Premier Bus naar Coffs Harbour. Na een flinke dag lopen was ik moe genoeg om in de bus in slaap te vallen.
Om 23:45 uur kwam ik aan in Coffs.
Daar pikte mijn nieuwe CS host Brian Steely ( 48, vader van de verwende meiden ) mij op. Hij woond ( part time met zijn dochters ) een eindje uit Coffs, aan een bosrand. In een klein houten huis met veel grond.
Bij heb kreeg ik een eigen slaapkamer, lekker.
Ik heb t/m zondag de 25e bij hem gelogeerd. Brian heeft me megenomen op een motor tourdag door de wijde omgeving, wat geweldig was. ( Shopper ) We reden langs rivieren, dammen, bergen, highway, bossen en nationale parken..... erg mooi.
Onderweg trakteerde ik hem op een Fish 'n Chips lunch aan het water. In Oz eten ze frietjes met Chickensalt... een soort zout met kip-smaak... lekker wel.
Verder heb ik daar vooral uitgerust en aan mijn blog en zo gewerkt. En hem geholpen in en om huis.... ook zijn we op zaterdag wezen winelen en 's avonds met Jouke ( Nederlandse jongen, 30 ) naar een bandje wezen kijken in een kroeg in een naburig dorp.
Erg grappig, die heetten 'the black cows'..... en als ze goed speelden riepen de mensen 'Moeeoeoe moeoe'..... lol, en heeft hij mij op zondag gedropt bij de esplanade ( bij zee ), waar een zondagsmarkt was....
Gemoedelijke, drukke lokale markt weer, met live ( goede ) muziek en allerlei kramen en eettentjes uit alle landen.... en mooi weer, dus een heerlijke dag.

Op maandag 26 Aug. kon ik bij Jouke ( en Shane, werkloos, 52 ) terecht.. om te logeren, dat had Brian geregeld, want die moest die week gaan werken. Bij Jouke en Shane sliep ik in Jouke's kamer met een matrasje geklemd tussen het bureau en zijn 1 pers. bed. Erg krap weer, maar dankbaar voor hun gastvrijheid.
Het was een kleine studio woning in een gedeeld gebouw. Eerste avond heel leuke en goede gesprekken gehad met hun... En Shane speelt gitaar, wat voor sfeer zorgde.
Jouke had me ook voorgesteld aan een van zijn vrienden(innen ): Sell Any. Zij is ook foto-gek, en met haar ben ik in Coffs naar de Botanische tuinen geweest de week erna.
Jouke zelf danst ook Salsa, wat een leuke overeenkomst was. Hij nam mij mee naar zijn salsales en ik mocht voor een prikkie meedoen met 2 lessen.
Heel leuk te zien hoe men dat daar doet! ( best anders, je wisselt bijv. elke 2 minuten van partner!! )
Gezellig nageborreld in dat event-center ook.... een vriend van hem van Salsa les was er ook bij, Robert heet ie.

Later hoorde ik dat hij Robert had gevraagd of ik bij hem en zijn zus kon logeren.... ( want Shane vond het huisje een beetje te klein achteraf, voor 3 pesonen ) wat logisch was.
Robbie en zijn coole bohemian zus vonden het wel gezellig, en zo verhuisde ik naar hun hus ( dichter bij het strand!!! )
Op woensdag 28 september ben ik bij hen gaan wonen, ik kreeg een eigen kamer. En ik mocht het hele huis vrij gebruiken!! Kreeg zelfs meteen een sleutel!
Het huis is een mooi licht houten huis, een echt kust huis. 2 verdiepeingen, groot en veel ramen.... Ook een heel mooie zwart witte poes en twee hagedissen wonen er. En broer en zus dus, zij zijn beste vrienden....
Tot en met 5 September heb ik bij Suzy en Robbie gewoond. Heerlijk relaxed. Ik kon ook de mtb gebruiken en alles.
Ik heb een aantal keer gemountainbiked en veel gewandeld langs de kust.
( zij werken bedien overdags ) en ik ben met Sell Any dus naar de Botanische Tuinen in Coffs geweest. Prachtige tuinen, heel veel foto's gemaakt!
Verder heeft Jouke me een keer opgehaald voor een grote jaarmarkt op vaderdag en een keer voor Salsa Sunday, bij hun lokale hang -out. Dat was erg fijn, en lief van hem. Dat grand cafe waar elke Zondag een salsa band speeld, was erg mooi, en de dasnvloer buiten in de zon, palmbomen etc... Ik heb hier weer eens mijn pasjes opgefrist. Heerlijke, warme middag gehad.
Met Bobbie en Suzy ben ik in de auto rondgereden op zoek naar Kangaroos. Die vonden we ( en hoe!!! ) in een van de buitenwijken. Wel 200 stuks, overal op straat, op het gras en in de tuinen........... maf man.
Verder zijn we naar een Creek / rivier in een bos geweest, waar het water kraakhelder was. en KOUD!!!!!!
Hun zwierden beiden kopje onder vanaf een touw dat in een boom hing het water in... ik trok het niet, het was zooooooo kkkkoudddd....brrr.
Met Suzy en haar vriendin Dee ben ik op zaterdag avond naar een Rockabilly feest geweest, waar we alle drie hebben geleerd te roch 'n rollen.... dolle pret met polkadot jurken en rode lipstick.
Daarna uitgeweet in de bars in het dorp. LEUK!
Nog een keer met Robbie ( en Jouke ) mee geweest naar de salsalessen, en een meiden- film -avond gehad met Dee, Suzy en nog een vriendin van Susy. De film die gehuurd was : Eat, Pray, Love... was toepasselijk voor mijn situatie hahahaha.
Lekker met wijn en snacks en fingerfood. Erg leuk.
Ben ook nog bij Dee thuis geweest ( mooi huis!!! ) en ook bij de andere vriendin.... met haar heb ik ook gewinkeld, en zij hieple me met was praktische zaken. Liefffff! En met haar bij de Jachclub koffie met gebak gedaan, heerlijk met zon en uitzicht op zee. :)

Op donderdag 5 september zat deze heerlijke week er helaas op, en al wou ik niet EN wilden zijn niet dat ik ging....ik moet toch verder.
Mijn Premier nachtbus naar Sydney stond gepland.
Tevoren trakteerdeb Susy, Bobbie, Dee etc. mij op een afscheids dinertje in een van de gezellige grote bars waar ik eerder geweest was met Jouke.
Later brachten ze mij met z'n allen naar de bushalte, waar ze bij me bleven wachten tot ik met de bus in de verte verdween....
Na veel knuffels en lastminute-goepsfoto's. Hun ging ik missen! En Coffs Harbour ook.

Volgende keer mijn avonturen van Couchsurfen in Sydney tot Melbourne!
x






  • 18 November 2013 - 17:19

    Carla :

    Hi Sabientje

    Sorry dat dit pas mijn 1e reactie is op al jouw reisverslagen...
    Wij genieten er steeds weer van incl. 'sweet memmories' aan onze eigen reizen.
    Omdat we enige tijd niets ontvangen hadden, dachten wij dat je misschien last had van de grote branden, die wij steeds op TV zagen?!? Hopelijk kunnen we nu vaststellen dat dat niet het geval is.

    Alles gaat hier z'n gangetje. Wij proberen in januari en februari weer eens door Cuba te gaan trekken.
    Sinds 2011 proberen we dit al, maar er komt steeds iets tussen en door jouw verhalen krijgen we
    meer en meer zin.

    We verheugen ons al op je volgende verslag en zullen dan weer iets van ons laten horen.

    Liefs
    Carla (ook namens Constant natuurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 52851

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: