In Brisbane is het couch surfen begonnen! DEEL ! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu In Brisbane is het couch surfen begonnen! DEEL ! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

In Brisbane is het couch surfen begonnen! DEEL !

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Sabine

17 Juli 2013 | Australië, Brisbane

17 juli 2013: Het Couch Surfing avontuur begint!
Op 17 juli vertrok ik met de Premier nachtbus van Hervey Bay naar Brisbane.
Dit na een dikke maand echt gebackpacked te hebben in de East Coast van Australie. En met ‘echt’ bedoel ik dan ook echt net als de 20-jarigen doen.... Overal heen, alle zuip-trips doen ( met veel Goon )en feesten in jeugdhostels.
Naja, been there, done that. ;) Couch Surfen had ik nog nooit gedaan in Nederland, maar voor het geval ik krap bij kas kwam te zitten, (wat dus in Oz vaak het geval is bij iedereen zeker zonder working holiday visa ), had ik al een profiel aangemaakt toen ik nog thuis was.
Gelukkig maar, dat maakte deze overstap wat gemakkelijker.

Op 17 juli kwam ik ’s morgens aan in Brisbane, waar ik twee stops voor centraal uitstapte. Meteen erna stopte mijn eerste CS host met de auto; Savio Pereira.
Savio is een heel aardige man uit India ( 56 ), die gescheiden is en twee kinderen heeft. Hij woonde in de suburb Bald Hills, in een leuke bungalow, naast zijn tante ( 83 ).
Ik ben drie dagen bij Savio gebleven, waar ik een eigen kamer ( van de kids ) kreeg, en een eigen badkamer! We hebben samen gewinkeld ( mijn 1e paar hakken gekocht hier, want die miste ik zo), veel gepraat en zijn bij een Indisch restaurant uit eten geweest. Ook had hij een keer erg lekker Indisch gekookt en we hebben een keer een mega pizza besteld ( Surf ’n Turf mmmmm met gewoon zeebanket en steakbrokken erop etc!) Erg gezellig gehad samen. Hij had wifi in huis, wat fijn was. Ik was hier langer gebleven, maar een van zijn broers was overleden in India, en hij moest vanalles gaan regelen en naar India afreizen binnen enkele weken. En we zijn vrienden gebleven; hebben elkaar in de weken erna nog enkele keren ontmoet voor een drankje etc. Al met al een geslaagde 1e Couchsurfing ervaring!!!
Savio heeft me op 20 juli nog wel naar mijn volgende host gebracht; Melvyn Lai.

Ik sliep op 20 en 21 juli bij Melvyn, een beetje antisociale jongen uit Thaiwan ( 23 ) woond in de suburb Greenslopes. Hij kwam net thuis toen ik aankwam. Hij woond er samen met twee flatmates ( een jongen en een meisje ) in een groot nieuw rijtjes huis. Ik sliep ( na wat misverstanden hierover ) op een matras op de grond in zijn slaapkamer. Bij binnenkomst geen praatje of zo, geen koffie...hij ging boven stofzuigen en ik werd aan de afwas ( van 4 dagen! En geen afwasmiddel?! ) gezet. Hier ben ik twee dagen gebleven, wat genoeg was.... het was best achteraf en Melvyn was een beetje weird. Ook geen wifi hier.
Wel ben ik met hem naar het Powerhouse geweest, een industrieel oud pand waar veel concertern en stand up comedie gehouden wordt. Er was toen een kleine CS meeting en gratis Stand Up Comedians, erg gelachen...
En veel gepraat met een andere CS-er, die over de hele wereld gereisd had voor zijn werk etc.... Ook Zuid America... erg interressant.
Verder nam Melvyn me mee naar een goed restaurant aan de Brisbane River, waar we een lunch hadden ( Groupon ), erg luxe en lekker; warme tapas hapjes... Hij heeft me ook Southbank laten zien, beetje gewandeld.

Op 22 juli ’s ochtensvroeg kwam mijn 3e CS host; Nauman Qayyum, een aardige jongen uit ........, eigen IT bedrijf aan huis( 32 ) me ophalen bij Melvyn. Ik was blij hem te zien, want ik wou daar best weg. Nauman woond in een (vies en rommelig) huis op een soort vakantiepark samen met twee flatmates ( meiden ) in de suburb Kuraby, zo’n 20 min. van het centrum. Ook erg ver achteraf dus, maar hij zelf maakte alles goed. Hier ben ik zes dagen gebleven. Hij was erg goed voor me; maakte de meest qulinaire ontbijtjes voor mij elke dag etc. Ik sliep ook hier op een matras in zijn slaap
kamer.
Hij zette speciaal voor mij een bureau met stoel in zijn kamer, zodat ik kon bloggen etc. Hij had ook wifi gelukkig. We hebben samen heel veel lol gehad, veel films gekeken ( heeft er honderden op harde schijf ), playstationgames gespeeld en zijn een paar keer ver wezen wandelen; hij heeft me overal rondgetourd met de auto, zijn bij een paar mooie lookouts geweest, bij Southbank etc... Paar keer uit eten geweest ( Thai, Indisch, Grieks etc .) en hij heeft me allerlei spannende hapjes laten proeven bij eettentjes overal. Samen gekookt een keer... Ook nog naar een andere kustplaats gereden en daar Fish ’n Chips gegeten. Hij heeft me een dag gedropt bij een mega grote shopping mall om te winkelen...
Op vrijdag 26 juli besloot ik dat het toch tijd was om te verkassen naar iets dichter in het centrum.
Nauman bracht me die vrijdag met pijn in zijn hart naar Turbotstreet ( Brisbane centrum ) naar John.

Via Gumtree ( een soort Marktplaats ) had ik een advertentie gezet om ook slaapplekken te vinden in het centrum van Brisbane. John reageerde hierop, en we hadden elkaar eerder die week in het centrum ontmoet en een drankje gedaan in zijn appartement om kennis te maken...
Hij werd mijn 1e Freestyle CS Host.
( 41, succesvolle zakenman ) woond daar in een groot luxe appartement op de 74e verdieping. Ik sliep op zijn mega grote loungebank in de woonkamer, met uitzicht op het balkon/ de stad.
Daar ben ik van vrijdag 27 t/m dinsdag 30 juli gebleven. Ik kreeg hier een sleutel!
Met John ben ik wezen uit eten twee keer ( luxe! En ja, hij wou betalen ) een keer eten besteld en we zijn samen naar een nachtclub geweest, waar zijn jongere broer draaide ( best succesvolle DJ ). Erg leuk, gedanst etc....
Verder veel gepraat over vanalles en veel gedronken hahaha ( dure Whiskey ) Daar was ook wifi, dus kon overdag lekker weer op de laptop, en zo het centrum inlopen! ( 5 minuten )
Toen ik daar logeerde, heb ik in de stad koffie gedronken met Gael Stalens ( 24, Belgie ) die ook couchsurft.

Op woensdag 31 juli ben ik verhuist naar Dion, in de hippe wijk Fortitude Valley.
Want in de tussentijd had ik alweer contact gehad met hem via de CS website;
Dion ( 38, magician en hypnotiseur ), die pikte me ’s morgens op bij John, wat erg fijn was weer. 
Hij woond met een flatmate ( Colombiaan die Salsa danst !! ) in een behoorlijk grote flat een paar blocks van het drukke deel van deze suburb.
Overdags ben ik vooral binnen gebleven ( wifi en dus internet ), want hier kreeg ik geen sleutel. Ik kon weer binnen als hun thuis kwamen.... niet zo handig maar ja.
Op woensdag was ik naar het centrum ( CBD ) gelopen, wat ongeveer een 40 minuten is. Op de terugweg naar de supermarkt, en thuis Pizza’s gemaakt zelf voor het avondeten. ( hier waren ze niet zo vrijgeving qua eten etc )
Met hun ben ik naar Cloudland geweest op donderdag avond. Dan is daar Salsa avond met een live band etc. Super leuk en gedanst met zijn flatmate ( die ook errug knap was btw ) en een erg luxe mooie en grote club.

Op vrijdag 2 augustus werd ik ’s middags opgehaald door Peter Pan, ook van de cs website. Die woond ook in Fortitude Valley, maar dan midden in het drukke deel, boven een club.
Peter ( 43, Masseur, slager, naturist, surfer, en erg vrije geest ) woont daar in een erg mooi groot appartement met 2 verdiepingen ( en een grote glazen wand ) samen met een flatmate ( Chinees meisje dat is blijven hangen. )
Ik kreeg de ‘loft’ voor mezelf, met een tweepersoons bed en uitzicht over de ballestrade.
Met peter heb ik allerlei cocktails gedronken in zijn Jacussi op het riante balkon, lange goede gesprekken gehad, samen 2 liter Bundaberg weggedronken ook lol....Hij heeft twee keer voor me gekookt met heerlijk malse Steaks! Hij had bijna niks in huis qua boodschappen, alleen drank hahaha... Dat krijg je als men zowat alleen buiten de deur eet...
Wat tips voor massage technieken gehad. En ik ben wezen stappen in the Valley natuurlijk, want het was weekend, en ik ‘woonde’midden in het bruisende centrum vol bars en clubs!! Ik kon zo naar een van de 9 clubs lopen, inclusief Couldland! Heerlijk. Het was een top-weekend, en jammer dat ik weer moest gaan.

Op zondag 4 augustus kwam mijn volgende ( Freestyle CS ) host mij ophalen bij Peter Pan. Lekker handig weer. Het was Scott Burrell, die op een van mijn advertenties ( waarin ik ook adverteerde voor slaapplekken ) op Gumtree reageerde. Scott ( 59 ) is een gepensioeneerde realestate manager, vervent golfer ook. Aardige man met veel mooie verhalen. Hij woond in de suburb Kangaroo Point, in een luxe appartementen gebouw ( wat van hem is ) in het penthouse, recht aan de Rivier.
Hier sliep ik de eerste dagen in de kamer van Chrissy ( 42 ), zij is een flatmate van hem. Ik had ook toegang tot het grote balkon met uitzicht over de Brisbane River! Bijne elke dag heb ik hier uren in de zon gelegen...heerlijk. Of aan het zwembad(je) beneden aan de rivier. Verder met de veerpont een aantal keer in de stad geweest om te shoppen en zo. Was maar twee stops verder, de stad. En gratis! Ben vanuit hem ook een dagje met de bus naar de Botanische tuinen geweest.
Toen Chrissy terug kwam uit Melbourne, heb ik in de bijkamer op een luchtbed geslapen. Hier kreeg ik ook een sleutel! Ook met Scott heb ik veel goede gesprekken gehad, o.a. over het eventueel emigreren etc. En hoe en wat in Australie. Ik ben hier 12 dagen (!) gebleven, omdat we het zo gezellig hadden samen...
Hij kookte elke dag voor me, zelfs steak en zo...mmmm, en was een goede kok.
Chrissy maakte Taco’s en Margarita’s voor ons op zondag, en later ben ik met haar nog naar leuke lounge bars en zo geweest....lekker op zondag, en het was druk met allerlei hippe mensen!

Het was donderdag 15 augustus, toen ik de bus weer genomen had, nu naar Surfers Paradise.
Daar had ik een best aparte couch ( of ja kamer ).... namelijk een weekend met enkele andere CS in een luxe 4 kamer appartement aan het strand! Samen voor een spotprijsje lastminute gehuurd via wotif.com Hier hebben we genoten van het eigen zwembad ( binnen en buiten ) en de sauna. Op het strand gelopen, gejogd samen, gedronken natuurlijk, en het ordinaire nachtleven ( waar Surfers om bekend staat ) van dichtbij bekeken. Interressant, want overal half naakte mensen, meiden met te ordinaire kleding en 15 cm hoge hakken...alles was daar te vinden. Niet normaal, leek wel carnaval in het red light district! Verder naar enkele pretparten geweest ( want dat is het tweede waar Surfers om bekend staat ) En ’s avonds een keer naar het Skypoint in het Q1 gebouw:

Skypoint is Australië's enige strand observatiedek, gelegen op niveau 77 van Q1. Stijgt een enorme 230 meter in de lucht, Skypoint beschikt over de hoogste omsloten uitkijkpunt van de Gold Coast, waar u kunt achterover leunen, ontspannen en genieten van de onovertroffen 360 graden uitzicht die zich uitstrekken van de branding naar het achterland en verder onder het genot van een hapje te eten van de gelicentieerde bar en cafe. Beschouwd als een van de populairste attracties van de Gold Coast, is Skypoint uitgegroeid tot een must bestemming voor de lokale bevolking en bezoekers te zien. Skypoint biedt een prachtig 360 graden panorama's die zich uitstrekken van de branding naar het achterland en verder. Skypoint is het enige strand uitkijktoren in Australië, waar bezoekers de glinsterende Gold Coast skyline kunnen ervaren 's nachts of genieten van het uitzicht van Brisbane naar Byron Bay gedurende de dag. . Kortom veel lol, en effe weg van de hostels en hosts voor 4 dagen. Kortom 4 dagen ff weg uit de hostels en hosts....Vakantie!

  • 23 September 2013 - 16:20

    Jordy:

    Blij dat het goed gaat met rondreizen. ..nog ff en je komt niet meer terug haha...
    Nog ff en je kan een boek schrijven over Australië. ..
    Veel plezier en tot snel in Holland X

  • 25 September 2013 - 06:17

    Sabine:

    Hoi Jordy,

    Ja lijkt het wel op he?!
    Ik wil eigenlijk ook blijven, maar gaat niet door mijn huidige Visum en ticket. Maar ik ga hier zeker terug, en wellicht ooit emigreren, dit land past veel beter bij mij dan Holland.

    In feb. ben ik ( vpoor Carnaval ) weer in Cuijk. ;) Maar eerst nog rest van Aus, en Nieuw Zealand en Indonesie.

    Groetjesss en bedankt voor je recatie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 52875

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: