Naar 1770, Agness Water ipv Mackay! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Naar 1770, Agness Water ipv Mackay! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Naar 1770, Agness Water ipv Mackay!

Door: Ozzylicious!

Blijf op de hoogte en volg Sabine

28 Juni 2013 | Australië, Agnes Water

Op 28 juni ben ik dus ipv naar Mackay ( waar een Aussie vriend mij uitnodigde ) toch naar The Town of 1770 / Agnes water gegaan...op aanraden van een lokaal reisbureau.

Ik was namelijk in Airley Beach nog wat aan het rondlopen en wou even gebruik maken van een goede internetverbinding ( wat hier in Oz vaak best lastig blijkt ). In dat reisbureau mag iedereen gratis internetten en een computer gebruiken. Zo kwam ik daar toch aan de praat over mijn plannen....
Zij zeiden dat Mackay niet veel aan was, en dat ik beter door kon reizen naar 1770.

Zo gezegd , zo gedaan, en ik dus de Premier Bus naar 1770 geboekt. Verder hebben ze mij daar een compleet schema voor 3 weken vol tours en overnachtingen etc... aangesmeerd. hahahaah... Nee hoor, goeie deals, veel korting.

Maar het begon in 1770 dus. Ik kwam daar om 03:00 's nachts aan!! Een heel outback-achtige plaats, rustig en erg local....veel natuur... Daar heb ik gelogeerd in het Southern Cross Hostel, wat een superleuke plek was, met veel grond eromheen, een kampvuur, mooie Cabins met namen van Landen erop.... etc. Ik heb geslapen in Canada ( 1e nacht, want Canada was leeg, en ik kwam kei laat aan hahaha ) en Brazilie ;)

Vanalles meegemaakt daar, als bijv. meegaan naar een soort Kerk-dienst met gospel gezang etc... in een comunity gebouwtje in the middle of nowhere. Samet met Chrystal en een ander meisje dat in het hostel werkt, mee met Peter, een man die hostels afgaat voor de kerkdienst op zondag.
Het was heel interressant, en met veel mensen gesproken daar over vanalles, over het leven en over mijn reis.
Ook een heel leuk oud stel ontmoet van in de 80, waar de vrouw van een kunstenares is. Zij zou mij wat foto's opsturen naar NL hahaha. Kei leuk.
In de dienst was het veel 'prease the lord' etc... en men hield dan de handen in de lucht.... heel apart, een heel zangerige mis, met jeugd die de muziek bediende en guitar speelde.
Na de dienst was een een groot buffet met allerlei hartige en zoete lekkernijen die de mensen zelf hadden gemaakt... en met drinken etc.
Dus ook nog eens gratis eten!

Daarna zijn we met Peter, omdat hij ons een tour in de omgeving wou geven, meegegaan in de Pick-up truck.
We zijn bij het 1770 museum geweest ( voor niks ), en hebben overal rondgereden....allerlei mooie plekken en uitzichten gezien; de kust, heuvels met uitzicht, dure wijken met prachtige uitzichten ( waar hij mensen kende ), de haven, mangrove bossen, oerwoud etc. En plekken waar je Kangaroos en Wallay's kon zien lopen..... Een erg leuke dag, alles gratis ook nog eens.

De dagen erna heb ik ( want dat zat in mijn 3 weken-tour ) surfles gehad, wat erg leuk was, we waren toen met 36 lui.... en werden opgehaald bij Southern Cross.
Kost wat moeite en aandacht, maar na een paar uur heb ik het voor elkaar gekregen dat ik tenminste 20 meter rechtop op een surfplank stond!!! ( op een golf wel te verstaan )!!
Krijg je wel een kick van hoor....
En dan steeds terugzwemmen met het surf board aan een enkelband...en weer opnieuw proberen een wave te pakken.
Verslavend. Erg leuke ervaring, wil ik ook gaan doen in de Gold coast... ;)

Ook heb ik een dag de Scooteroo tocht gedaan. Dat zijn heel gave American Choppers ( motors ) met van die grote U- vormige sturen, waar je half in ligt...
Eerst kreeg je een zwarte helm met vlammen erop aangemeten, en later een leren jack met idem vlammen erop overal. Daarna was het tijd voor plaktattoos! Zo veel mogelijk, voor coole foto's.
Toen testrondjes. Ik had een van de 4 (!) grote gave Choppers, haha was een van de eersten om er naar toe te rennen.... Ik was meteen goed genoeg om in de rij op te stellen.
Na dat de rest ( 32 man ) ook zover was, konden we op pad. De luitjes van Scooteroo voorop en achteraan. ( voor de veiligheid ) Dus in een lange rij als een motorgang...door het landschap. Prachtig en machtig!
Helaas gingen de Motoren maar 100 km / hr... want die waren natuurlijk begrensd. Maar ja.
Soms kon je gemakkelijk gas inhouden, ff wachten en dan vol gas de rest weer inlopen... Zo cool....
We reden langs veel open plekken met Kangaroos, langs de kust en hebben heerlijke Potato wedges met Sourcream en Chili saus gegeten bij de Marina....jum jum.
Dat was een supermooie dag. Blij dat ik deze plaats niet overgeslagen had.

Ik HAD werkelijk HEEL erg mooie foto's gemaakt van alles, en veel!! Maar door een software fout zijn er zo'n 2000 verloren gegaan.... klootzooi... snik. Gelukkig zitten ze wel in mijn hoofd.

Na deze paar dagen vertrok ik weer ( midden in de nacht ) met de Premier Bus naar een nieuwe plaats; Noosa!

xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 52857

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: