SONGKRAN(K) bij So Hostel in Chiang Mai!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu SONGKRAN(K) bij So Hostel in Chiang Mai!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

SONGKRAN(K) bij So Hostel in Chiang Mai!!!!

Door: waterratje

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 April 2013 | Thailand, Chiang Mai

Na een heerlijke relaxte week in Pai, nu in Chiang Mai voor het Songkran festival, dat is Thais nieuwjaar.
Dat vieren ze met een gigantisch watergevecht all over de stad.
Echt overal dus! En in Chiang Mai vieren ze het het grootst van heel Thailand!

Omdat ik en Marilou al in Pai uit elkaar zijn gegaan qua reizen, heb ik een hostelbed geboekt in SO Hostel. Dat is een mega grote hostelfabriek met plek voor wel 400 Backpackers. Het is pas geopend in 2012.
Net, schoon en modern gebouw met grote kamers, met fijne stapelbedden.
Niks mis mee, zelfs wasmachines, computers, een grote keuken en terrasje!
Ik ontmoette op onze ( zelfgecreeerd, door gewoon veel drank te kopen en mee te nemen ) rooftop-bar en in de kamer enkele leuke lui, waar ik vier dagen watergevechten mee heb gevierd.
Dat was echt zo gaaf!!! Tienduizenden mensen, zowel toeristen als locals, allemaal bewapend met supersoakers, buizen, emmertjes etc...op elke hoek van de straat overal in de ze grote stad. Je was nergens veilig!
Om de paar meter stonden in de straten ook grote tonnen met water, waar 's nachts de gemeente oid grote blokken ijs in kwam droppen vanaf een pickup truck. Ijskoud water dus. Lekker in de hitte.
Overdag, als je met een been buiten je hostel kwam, werd je al platgespoten.... overal waren ook brandslangen uitgerold om de tonnen te vullen etc. Muziek ( ook overal ) en een heuse reuze schuimparty ergens in de hoek bij de gracht, met grote open trucks van verschillende airlines, met ook harde dance muziek, en dj's.
Geweldig. En dat elke dag opnieuw.... Vier dagen lang in bikini en short...
Zelfs de gekochte watervaste tasjes voor mobiel etc. hielden het niet. Dus die maar in het hostel gelaten, helaas geen foto's zelf. ( wel paar van een ander meisje met watervast toestel gelukkig )

Zelf was ik gewapend met een buis ( waar je snel water mee op kunt zuigen en die heel harde straal spuit ) en een vis-watergun en een bucket.... wie deed me wat... lol
Ik heb zoveel lui kei te grazen genomen...OMG... echt.
Vooral de tuktuks met verse ( droge ) nieuwe backpackers waren favoriet... die achterna rennen met zn allen en dan recht in het gezicht / in de tuktuk spuiten.... tot ze drijfnat zijn.
Zo leuk, en het bleef leuk, alle dagen lang.... Je bent weer kind dan haha, en ik hou al van spelletjes en uitdagingen dus llache...

's avonds na 20:00 uur hield het watergevecht wel op ( was blijbaar de regel ) want ik en Dean waren dan als enige over in, toch best drukke, straat... haha last man ( and woman ) standing!
Meestal was het regime: even douchen; natte kleren drogen, dutje doen ( jawel, alle jongelui gingen paar uurtjes op bed liggen ); weer opstaan, optutten. naar de rooftopbar voor de nodige drankspelletjes en daarna door naar The Yellow ditrict... een plein met wel 15 bars en dsico's, waar het elke dag van de week mega druk is.
Zoe in Yellow was favoriet, leuke lui ontmoet hier ook weer. En omdat overal BPers zijn, elke keer samen met anderen tuktuks nemen en de prijs delen en zo, spotgoedkoop dus.

Al met al een geweldige week gehad.
Om nooit meer te vergeten. Songkran in CM is dan ook 's werelds grootste watergevecht!!!!

Hierna nam ik de bus naar Chiang Mai, voor een cultuurtripje.
Daarover volgende keer meer.

xx


  • 29 April 2013 - 10:25

    Mars:

    Nou ik zit klaar :), dat gaat me een verslagje worden "sawatdee pi mai" voor de 3e x ;)
    nu hebben we europees nieuwjaar gevierd
    TET in Vietnam
    en nu dus Songkran.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 52854

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: