Update van de gemiste ( blogloze ) weken..... ;) - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Update van de gemiste ( blogloze ) weken..... ;) - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Update van de gemiste ( blogloze ) weken..... ;)

Door: travel addict

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 April 2013 | Thailand, Mae Sai

Hallo, hier ben ik weer een keer....


Pfff valt niet mee om en tijd te maken in mijn drukke schema, en een goede internetverbinding te vinden, en graag ook nog een pc....
Is echt best lastig in de praktijk. En ik heb alleen een mobiel bij me ( wel android ) maar in begin alleen Wifi ( of geen wifi meestal dus ) en nu wel internet pre payed. Maar toch.
Dat blogt voor geen meter, en ik wil geen laptop / Ipad meezeulen....
Momenteel zit ik in een het internetcafe in Chiang Mai, velen wisten al dat ik daar weer terug ben.... Via Facebook.

Even de draad proberen op te pakken:

Mijn verslag van 26-2 eindigde in Nha Trang, Vietnam ( ging toen naar Ho Chi Minh City / Saigon, en daarna naar de Mekong Delta, Vietnam.
In HCMC kwam ik in het Saigon Backpackers hostel twee leuke dames tegen; Chantel ( 26, kapster op een cruiseschip, uit Engeland ) en Deneice ( 47, freelance copywriter, toffe vrouw ook uit Engeland ).
Met hen heb ik alle dagen opgetrokken daar.... veel gedaan en gezien.
Later besloten om ook met z'n drieen naar de Mekong Delta te gaan voor 3 dagen, met een home stay.....

I HCMC hebben we al veel lol gehad samen, de stad verkennen, stappen en samen allerlei vreemd eten uitroberen....
We zijn ook met longtailboten oer de rivier geweest, naar de Floating Marketsetc...heel mooi om te zien...
En de slowboat tocht door de mangrovebossen in het oerwoud, zo mooi.....sprookjesachtig gewoon.
Ook zijn we naar Cu Chi tunnels geweest, van de oorlog....en ik heb dus door de originele smalle donkere tunnels gekropen daar. 50 cm diameter en erg donker omdat na 15 meter het licht uitging.... hahaha, ik botste toen per ongeluk tegen een stel jongens aan, die ook geen hand voor oen zagen in die tunnels dus zijn we maar gekke foto's gaan maken met flits, zoda we weer licht hadden.... zo gelachen!
Ik ben ook naar het War Museum geweest daar, heel indrukwekkend.... de foto' ervan hebben jullie al gezien op Facebook...
Vreselijk...

Maar de Mekong Delta trip was echt geweldig! Daar hadden we met z'n drieen een ' home- stay' samen met een NL stelletje.
Midden in de rimboe van de Mekong, in een huisje van ee local gezinnetje.
Eromheen allemaal betonnen smalle paadjes boven het water, waar je als het donker was echt niet kon lopen...hahaha.
Daar hebben we ook met het gezin samen een heerlijke uitgebreide maaltijd gekookt....met zelf te rollen springrolls etc....
Slapen onder flinke Klamboe's, want overal vreemde incecten. hahaha.
Zoals felgroene sprinkhanen van 7 cm groot en zo..lol
We hebben daar zoveel gezien en meegemaakt, dat kan geen pen beschrijven..... het is ook alweer ff geleden natuurlijk. Maar ik zal Vietnam nooit vergeten!


Mijn laatste verslag van 24-3 ging vanaf Koh Tao, Thailand,
DAARVOOR was ik inmdiddels al in Bangkok geweest, daar ontmoette ik ( weer in 3 Howw Hostel dus ) een aantal leuke mensen...waaronder Lucy Robinson ( 23 ) uit Engeland en Katie Davey ( 27 ) uit Canada.
Met die twee toffe meiden ben ik op en neer van Bangkok naar Chaing Mai geweest ( wat ik helemaal niet van plan was, maar het klikte zo goed dat ik hen niet wou missen ! )
Dit via o.a. Kanchanaburi ( Jolly Frog Hostel, erg leuke bungalows in een grote tropische tuin AAN de rivier Kwai, spotgoedkoop )
De beroemde Bridge over the river Kwai en Death railway en the wooden bridge uit de oorlog bekeken, en daar zelfs overheen gelopen en getreind...!) en via Ayuttaya ( dit was een dag wachten op de trein en langggg treinen. Beetje een vreemde plaats met veel rare zwerfhonden in roedels ), via Denchai ( trein - bus wissel ) Veeeel foto's gemaakt!

In Chiang May hebben we heerlijk scooters gehuurd, en overal door de bergen gescooterd met z'n drieen.... we hadden wel 150 km op de tellen aan het einde van de dag... We waren hele dag al op zoek naar het Nationale park, en wat bleek aan het einde van de middag..... we reden al de hele dag rond IN dat park hahahaha.... we lagen dubbel!
Kwamen ook wilde tijgers voor, beetje spannend wel, niet gezien hoor....
Ook een verlaten grot daar bezocht, met een boeddha en heel grote fruitbats ( vleermuizen ) erin. En ergens onderweg op een berg aardbeiden geplukt bij een kwekerij...mmmmmm
En we hebben een trekking dagtocht gedaan...compleet met olifantentocht butterfly/ orcihdeeen farm, wildwater-raften op een wilde rivier, Bamboo raften etc...en we hebben de Ring-nek mensen bezocht.... OMG, die ' ringen' die ze om hun nek dragen wegen op den duur bijna 2 kg!!!
We sliepen bij Spicy Thai hostel. ( Aanrader )
Ow ja, en ook naar een heel hoge waterval geweest, die was op ee berg verdeeld in 6 etages... meesten bleven bij de 2e etage hangen om te zwemmen, maar wij klommen naar de top! Het was prachtig!!!!!
Het steen waar het water overheen liep, was wit-blauwig... het water kristalhelderblauw... her en der een soort natuurlijke wirllpool, en in de bomen zaten aapjes.. foto's dus!

Vanaf Chiang May hebben we een goedkope vlucht genomen terug naar Bangkok, toen via Krabi ( verbleven in het coole Pak up hostel ) naar Rayleigh / Tonsai Beach.
Hier zaten we in oerwoudhutten op palen, want meer naar het binnenland was het goedkoper dan aan het strand....bij de receptie van die hutten hing een groot web boven... met een MEGA grote rare spin erin.... 12 cm groot, fel oranje met zwart gesteept lijf, grote ogen en lange glanzende poten....BRRRRR De stranden waren hagelwit met prachtig water...en met een beetje rotsklimmen kon je ook bij andere strandjes komen... ( lang leve de watertight bags! )
Aan het strand was het heel relaxed 's avonds, heel veel hippybars/ reggae muziek en easy going Thaise luitjes met Rasta haren en dreadlocks..... Je kon er ook flatlinen ( koorddansen ) en men gaf mooie vuurshows... ( met vuurballen aan touwen zwaaien etc. )
Superlocatie dus ook weer...

Toen door naar de eilanden ( Koh betekend Eiland ) in Zuid Thailand, eerst Koh Phi Phi...., een erg druk en toeristisch eiland vol met kraampjes, winkeltjes, eettentjes en barren. Superr... Elke dag grote strandfeesten overal, met goede DJ's ( trance etc )... VUURshows!!!!!!! Hier 4 nachten geweest.
We zaten in een dormroom AAN het strand.... ( alleen onze bar met loungedeck was de scheiding hahaha )

Daarna Koh Lanta met Lucy. ( Katie ging naar een National Park ) Hier zaten we in LD beach bungalows, heel mooie grote huisjes met veranda, in een prive tuin met een kort paadje naar het rustige strand met enkele strandtenten....prachtig!
Samen met Lucy dus scooter gehuurd en overal rondgesjeest.... verder tussen de rotsen op een klein strandje naar de branding gekeken elke dag.... hier 3 nachten geweest.

En daarna ik dus Koh Tao, Lucy Koh Lipi en Katie een National park...
Later weer samen gekomen op Koh Phanang, voor de Full Moon party!!!
Party eiland bij uitstek! Was erg druk en toeristisch, soort groot feestdorp met bijna alleen merchandise voor de Fullmoon partys.... shirts, tops etc... en neon bodypaint etc...
De Fullmoon was legendarisch!!! Geweldig feest over een strand van wel 2 km lang. Ook hier overal vuurshows, DJ's, Lachgas, doe het zelf buckets en andere gekke dingen...
Het strand de day after was een vuilnisbelt. Katie en ik hebben meegeholpen met de locals met oprumen en flessen en scherven rapen uit het zand/ uit het water....Nuttig en we verveelden ons beetje....
We sliepen in een leuk, groot hostel van lui uit Nepal/ India. Die hadden ook een restaurant daar.. Wel beetje prijzige dormrooms...

Op 28-3 zijn we samen terug gegaan naar Bangkok voor enkele dagen.
Marilou uit Tilburg was inmiddels ook aangekomen in Bangkok....
Hier met z'n vieren de ABC ( Amazing Bangkok Cyclists, van een Nederlander ) fietstocht gedaan dwars door Bangkok met zijn sloppenwijken, soms dwars door mensen hun huis/ achtertuin, met z'n oerwoudgebieden en alles, heel mooi...
Verder naar de weekendmarket ( 6 voetbalvelden groot ) geweest met Australishe lui die we al 4 x eerder tegenkwamen.....en die ook in 3 Howw hostel verbleven....Vaak naar Koh San Road geweest ( party ditrict ), wezen stappen in Clubs, naar verschillende tempels geweest, maffe foto's gemaakt etc etc.....), en toen hen naar huis gingen ( snik, hun vakantie was om ), met Marilou Winklaar ( NL ) weer verder teruggereisd naar het noorden...naar Chiang Mai weer, want dat gebied is zooo mooi!!!

En Vannacht is weer ff onze 4e en laatste nacht in Chiang Mai, bij FWD House ( Forward House ) een exclusief hostel met maar een etage met maar10 boxbedden en airco...
1e nacht zaten we in A little Bird Guesthouse, maar dat was vies en veeeeeel te heet!!! ( 2 ventilatoren op 10 bedden pfff )
Hierover later meer, want ook hier weer veel beleefd!

Nu slapen....ZZZZzzzzzzzZZZZZzzzzzzzz
Morgen naar Pai voor een weekje.

PS Mae Sai is de plek waar ik mijn Visa-run vandaag deed, was nog een hilarische happening pfffff.... wordt vervolgd ;)


Groetjessss uit een TE heet Thailand...
( soms bosbrandjes )

  • 13 April 2013 - 16:32

    Arnold ;-):

    Zo zie je nog eens wat.

    Chang-Mai en RiverKwai gaf mij deja-vu gevoel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 52861

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: