Australian Zoo, Noosa Everglades tour en weer weg! - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Australian Zoo, Noosa Everglades tour en weer weg! - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Australian Zoo, Noosa Everglades tour en weer weg!

Door: Ozzylicious!

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 Juli 2013 | Australië, Noosaville

Hi!

Op zondag 7 juli ben ik samen met Laurie ( Dat Franse meisje, ook uit Noosa Nomads Hostel ) een dag naar de Australia Zoo geweest.
DE Steve Irvin Zoo dus.
Een prachtig groot dierenpark, waar de dieren veel plaats hebben, en waar bijv. Kangaroos en Koala's los lopen...waar je gewoon met de kunt knuffelen en zo...en foto's maken. OW YEAH!!!
Hier hebben we de hele dag rondgeslenterd, en veel foto's gemaakt. Eindelijk had ik prachtige close up pics van Kanga's en Koala's.... pfff ( en die zijn dus verloren gegaan ook, door een software fout damned )
Maar een mooie herinnering aan een mooi park. Ook de Show met Bindi en de weduwe en zoontje van Steve was erg indrukwekkend. Vogels die over je heen scheerden en grote Krokodillen die uit het water sprongen om vis uit Bindi's hand te grijpen?!!!!
Was erg cool allemaal. Zou je echt zelf moeten zien eigenlijk.

Verder heb ik wat dagen volgemaakt in Noosa met wandelen in de mooie kust omgeving...en wat winkelen etc. En uitrusten van alles. hahahaha
Ik moest twee dagen langer wachten op mijn volgende trip, want op mijn gekozen datum was ik nog maar de 3e deelnemer, dat lekke me niet zo leuk.
Op maandag 8 juli werd ik opgehaald voor die trip:
Noosa Everglades tour!

Net als de Everglades in Amerika, maar dan niet gevaarlijk. ( geen kroko's etc. hier )
Ons ( toch nog kleine ) groepje bestond uit 7 man. Twee vriendinnen uit Canada, een stelletje uit Sydney en Canada, een meisje uit Duitsland, een Franse jongen en ik.
Het was een self guided tour, dus zelf erheen zien te komen per kano.
We werden met een busje naar de boot gebracht. Na het inpakken van alle spullen in waterdichte tonnen etc... en al het spul inc. tenten en kooktoestellen etc. op de boot geladen te hebben, vertrokken we naar de Everglades.
Een dik uur later kwamen we aan bij een aanlegplaats, met een soort onbemand informatie centrum en een aantal boardwalks / bootsteigers.

Na een laatste briefing en de kano's volgeladen te hebben ( wat niet mee viel, het was proppen hoor ! ), kregen we de routekaart in handen gedrukt en een succeswens. Hahaha.
Nu was het aan ons.
Ik zat in de Kano met de Franse jongen ( die goed kon roeien maar liever stuurde ) en het Duitse meisje. ( wat geen armspieren bleek te hebben ;) )
We moetsen twee uur ( of 4 als je verdwaalde ) kanoen voor we bij ons kamp aankwamen. Wij verdwaalden gelukkig niet, maar ik was wel bek af na deze toch,t met 3 man en veel spullen in een kano met maar een enkele roeispaan voor elk van ons. ( geen dubbelzijdige dus )

Daar zelf onze tenten opzetten en gaan koken, want ieder moest boodschappen voor 3 dagen meenemen ook.
Allemaal op een gaspitje per 2 personen, liefst in een pannetje ook hahaha, niks voor mij hoor. Maar is gelukt.
Dat grietje uit duitsland wou liefst alleen in een tent, dus ik had me opgeofferd om bij de Franse goser te slapen, ben daar makkelijk in.
Het werd al vroeg donker, dus na wat wijntjes bij een zwak lampje...gingen de meesten naar bed, dus ik ook maar.

Het schiereilandje waar ons kamp op lag, was langerekt en begroeid met veeeeeeeeel bomen en tropische planten. Enkele zandwegen voor de Rangers, her en der een Camp-site en afgelegen toillet huizen. Dat wat deze omgeving zo uniek maakt, is het water...
Het water in de Rivieren is gelig / zwart, door alle Tea tree bomen die hier groeien.
Zwart water spiegeld als een gek natuurlijk, dus als je in de kano zit ( of ja vanaf de kant ook natuurlijk ), zie je alle bruin-wittige ( drijfhout achtige ) bomen in hun vreemde vormen precies dubbel gespiegeld overal waar je kijkt.
Onder lijkt boven en boven lijkt onder..... Heel magisch... Als je er lang naar staarde leek het alsof je op water zou kunnen lopen.
Maar goed dat er geen weed of paddo's waren....OMG dat zou weird zijn....
Naja, het was dus magisch mooi, en het water is ook heel heilzaam, met al die tea tree olie erin. Voelt zijde zacht aan, en je huid ook na een bad hierin. Je voelt je herboren!
( zegt men, want ik ben er niet ingegaan hoor, was veels te koud whahaha )
Ben wel in mijn eentje twee uur wezen kanoen, jawel hoor, de rest lag in de zon maar ik was weer te actief natuurlijk...Ze zeiden nog, doe maar niet joh, is lastig...
Het vielidd niet mee in een grote kano met een halve roeispaan, maar ik ben best sterk en sportief dus het ging wel...
Alleen terUG! OMG... ik had dus mooi stroom / wind tegen he. Het was een ware marteling....maar ik heb het gered HA! BAM.
Never tell me I cant do it, I will prove you wrong!

De tweede dag gingen we alle 7 in de kano's naar een open plek ( volgens tour-routekaart ) in de wildernis.
Dat was ook weer 2 uur kanoen. En daarna een berg op wandelen ongeveer 3 uur... pfff best ver. Gelukkig konden we armen en benen afwisselen op die manier. ;)
Daar aangekomen, bij de aller grootste zandvlakte van omaar uit het niets, vanuit de bossen/ jungle, een mega gele zandvlakte. Leek wel een woestijn. Denk 6 KM groot of zo. Aan een kant grensde die aan de rivier en een meer. De Andere kant aan de zee. ( Pacific Ocean ). Ik liep natuurlijk naar de ocean, wat zeker 2 x zover was.... Maar ik wou die foto's he... thats me.
Daar gelunched, want hadden vanalles meegenomen.
Terug weer 4 uurtjes zwoegen en snel koken voor het weer donker werd.

's avonds wou ik niet weer zo vroeg naar bed. Ik ben een nachtmens. Hahaha, dus eerst wat wijn gedronken met de rest aan de picknicktafel na het eten. En marshmellows roosteren... de rest ging weer op stok en de Fransman was beetje rond aan het wandelen met zijn muziek...
Ik zag in de verte ( een verboden ) kampvuur, en werd er door aangetrokken. Kon het niet laten om een kijkje te gaan nemen.
Daar kwam ik terug bij een camp-site een paar honderd meter verderop. Een stel oude vrienden van 40 / 50 + met wat van hun zoontjes hielden een reunie. Australiers. Ze kwamen er al 25 jaar samen.
Omdat ze het stoer vonden dat ik daar kwam kijken, mocht ik blijven, en zo heb ik een paar uurtjes wijntjes gedronken bij het kampvuur. Later even terug naar mijn Camp, kwam de Frans goser tegen, en die is later met me mee terug gegaan naar die gezellige luitjes met het kampvuur.
We hebben een aantal potjes poker gespeeld, gedronken en gegeten en veel lol gehad. Fransman ging toen naar de tent terug, en ik twee uur later, was kei gezellig.
Hun waren echte luxe campers; Wit tafellinnen, wijn- en champagne glazen en alles.... vast zakenlui.

Ik was de dag erna veel energieker dan de dag daarvoor. Haha, ook al lag ik laat op bed. Was een superavond.
Die dag moetsen we het kamp opbreken en terug kanoen met alle zooi ingeladen.... drie uurtjes tegen de wind in. En later ook regen... tjee, best pittig.
Gelukkig was de ophaal boot er al, en konden we lekker in de boot relaxen en verhalen uitwisselen met de gids.
En succes wensen aan de nieuwe groep die nu ging.

Was echt de moeite waard ( en de lage kosten; maar 160 $ voor deze 3 dagen ). Blij dat ik het gedaan heb!

Op donderdag 11 Juli stond mijn bus naar Hervey Bay al gepland. Zie komende verhaaltje. ;)
Pff zo veel te vertellen, en ik ga in sneltreinvaart, dus loop wat achter met mijn blogs....

groetjesss..






  • 07 Augustus 2013 - 21:39

    Arnold ;-):

    Met 2 'hittegolven' in NL liep ik wat achter met lezen van jouw blogs. Maar ik ben weer bij hoor! En we volgen je foto's op facebook, dus gewoon doorgaan down-under.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 52854

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: