Aangekomen in Noosa, bij Nomads voor 6/8 nachten! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Aangekomen in Noosa, bij Nomads voor 6/8 nachten! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Noosa, bij Nomads voor 6/8 nachten!

Door: Ozzie fan

Blijf op de hoogte en volg Sabine

03 Juli 2013 | Australië, Noosa Heads

Op woensdag 3 juli ben ik, na een lange nachtelijke busreis ( 02:15 uur vertrokken van Soutern Cross in 1770, Agnes Waters ), aangekomen bij Nomads Hostel in Noosa. Na wikken wen wegen heb ik hiervoor gekozen ipv Mackay, want dat was te rustig…. Rond 11:00 uur waren we hier ( ik en Kelly, die ook in de bus zat vanaf 1770 / Agnes Waters ), en we zijn meteen naar het centrum gelopen omdat we toch pas na 12:oo uur konden inchecken. Beetje rondgeshopt en daarna ingechecked. Noosa is een mooie uitgestrekte badplaats, met ook veel natuur overall tussendoor, en regenwoud / oerwoud…everglades etc… Veel stranden en enkele meren met eilandjes en een Marina. Net als overall in Aus, is het erg netjes overall..geen troep op de stoepen etc…. overall net gemaaid gras en mooie beplanting vol palm-achtige bomen en tropische planten etc… My kind of thing!!! ( zou hier ECHT kunnen of willen wonen eigenlijk, serieus. Maar mede ook door het heerlijke klimaat en de relaxedheid van het leven hier, en de mensen zijn erg vriendelijk en gezellig )

‘s Middags zijn we met z’n tween naar het nationale park gelopen, wat vlakbij is….wel enkele flinke heuvels op, die onze kuitspieren aan het werk hebben gezet!! Heel mooie bosrijke omgeving met enorme bomen en ook heel aparte bomen en zo. En een uitkijkpunt over de hinterlands hier, met water en bootjes etc… Daar hebben we de zons ondergang gekeken. Prachtig…

Op donderdag en vrijdag een beetje rondgelummeld hier, wat supermarket boodschappen ( voor ontbijt, en lunch etc… ) en de was gedaan, en met Kelly gewinkeld bij een groot centrum op 30 min. afstand met de bus.. ( extra hoody vest erbij gekocht want koud hier 's avonds, en batterie-pack en wifi dongle etc. ) op vrijdag was Kelly weer weg, en ben ik met Sarah ( uit Londen = nieuwe couch!!! ) ook uit mijn dormroom ) nog een keer gaan wandelen door het nationalepark en langs het strand en de marina….best een end, maar was heerlijk… en onderweg natuurlijk leuk gekke foto’s maken in bomen etc. lol.

Vandaag ( Zaterdag ) Ben ik met Laurie ( uit Parijs!! = nieuwe couch !! ) ook uit mijn dorm room ) naar Eumundi Market geweest met de bus. Dat is een heel bekende markt hier in Queensland, een sort country fair/ openlucht markt. Het was erg druk, en overall was muziek en allerlei kraampjes. Superleuk en heel gemoedelijk ( zoals Australie gewoon is, LOVE it ! ) Lekker rondgestruind een paar uur, en weer terug met de bus. In die bus ontmoette ik Brian, een erg coole buschauffeur… Hij liet ons stiekem voor niks in de bus..lol… en heb heel leuk met hem gepraat. Laurie ging nog even wandelen, en ik ben weer opgepikt door Brian, om een tour ( in de bus dus ) mee te rijden in de omgeving, wat erg leuk was… Woensdag ( na mijn Everglades trekking ) krijg ik een hele dagtocht van hem hahaha, cool om locals te ontmoeten, ze zijn net zo spontaan als ik ben !!!

‘s Avonds is er altijd wel wat te doen in dit drukke hostel. Zo was er Woensdagaaf een live band ( ! ) en Donderdagaaf was ere en mega pool-competitie en gekke poolspelletjes met wel 40 man… ( elke deelnemer moet dan om beurten een schot nemen en als de bal erin gaat, krijg je een drankje …maar telkens moeilijker; bv. Tien rondjes draaien om je keu tevoren ( hilarisch ), met de achterkant van je keu poolen en met een been over de pooltafel een schot doen hahahaha, je kunt je wel voorstellen wat dat voor taferelen opleverde ) En toch had ik drie keer een drankje gewonnen hahahaha. Het was ook erg druk, want veel locals komen naar dit hostel / deze bar.

Op Vrijdagavond was het quiz night, waarbij je met het beantwoorden van vragen over oa. Australie vanalles kon winnen…; drank; een skydive, een verblijf etc… Ons team was best goed, maar niet gewonnen damned haha. Elke avond ook hier gegeten, want het hostel heeft een populair restaurant, waar je voor 5 dollar goed kunt eten…. Lekker niet koken dus. ;)

Vanavond ( zaterdag ) is het Bomb night, dwz. Alle Bombs / shots etc zijn goedkoop… dus voor-zuipen voor velen… en dan naar een nachtclub… ( zitten hier in Noosa ook enkele goeie yeah! ) Al denk ik dat ik het niet ( te ) laat ( kan ) ga (an ) maken vanavond helaas…..; morgenvroeg ( Zondag ) ga ik met Laurie naar The Australia ( Steve Irwin ) ZOO!!! Dus ook alweer volgepland….lol…maar ja, daar MOET je wel geweest zijn natuurlijk. En tweede excuus is, dat ik nog steeds geen fatsoenlijke, duidelijk foto van een Kangaroo heb. ;)

Maandag ochtend om 07:00 ( !!! ) uur, wordt ik al opgehaald voor mijn Everglades tour van 2 nachten en drie dagen. ( Kajakken, lopen, 4wd-en )…. Die had ik verzet, omdat die van vandaag nog maar twee deelnemers had naast mijzelf. Leek me niet zo dus…. Maardag zijn er al 7, dus gezelliger! Kwam allemaal goed uit met de rest hahaha, en kon mijn geboekte nachten ook zo verzetten.

PPPffffff ik heb het veel te druk hahahahaha lol. Als ik woensdag ochten terug kom van de tour, ga ik met Brian op stap. En donderdag ochtend vertrek ik alweer naar Hervey Bay ( en daarna Fraser Island )…. OMG
Om dit alles te vieren, miss vanavond toch even naar Reef… ( nightclub )…lol… is maar 200 meter de heuvel op. Kan best denk ik zo.

Groetjes uit het geweldige Australie !!!!



  • 06 Juli 2013 - 14:19

    Mars:

    Leest weer heerlijk weg zo hier in het warme zonnetje ff ogen dicht en zit ook downunder :) mmmm....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 52860

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: