Coucsurfen van 6-9 Sydney etc. t/m 14-10 !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu Coucsurfen van 6-9 Sydney etc. t/m 14-10 !!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Aldenhoven - WaarBenJij.nu

Coucsurfen van 6-9 Sydney etc. t/m 14-10 !!!

Door: kamperende Sabine ?!!!

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 September 2013 | Australië, Sydney

Op vrijdag 6 September kwam ik na een lange nachtelijke rit in de Premierbus, in Sydney aan.
Daar meteen met m'n hele hebben en houwen naar 790 On George hostel gelopen, want daar zou ik een nacht blijven ivm. de Couchsurfing meeting in de stad.
Drukke, krappe kamer met wederom stapelbedden en een hoop zooi. Het went...
In het hostel ontmoette ik een best verlegen meisje uit Taiwan, waar ik de hele stad mee doorgewandeld ben, al pratend met handen en voeten...
's Avonds samen aan de wijn en zij ook mee naar de CS meeting in Darling Harbour... Druk; wel 300 couchsurfers en hosts...en gratis fingerfood en goedkope drankjes. Leuk leuk.

Op zaterdag 7 September 's morgens met de hele zooi de Skyline ( treintje ) in, op weg naar de Sydney Fish Markets, waar mijn nieuwe CS ( Couch SAILING dit keer ) host Peter Jermyn zou wachten.
In plaats daarvan was ik 4 uur (!) aan het wachten.... Maar ja, dat heb je wel eens.
Gelukkig had ik eten en drinken bij, en zonnebrand en een vest, want pas rond 18:00 uur, toen het al kouder en schemerig werd, belde Peter, dat hij aan de andere kant (!) van de parkeerplaats stond...grrrr.... Dus weer een work-out om naar zijn auto te komen.
Toen alles van zijn auto in een motorbootje laden en naar de Catamaran vervoeren....wat ook wel een uur duurde. Maar nadat om 22:00 uur alles ingeruimd en schoongemaakt was, kon het couch-sailing avontuur beginnen. :)
Mijn bed was in het compartiment waar de trap van de catamaran was.... een kleine hut met een matras erin, en net ruimte om je rond te kunnen draaien. Dit werd mijn thuis de komende week. Peter ( 56, einzelganger, rijk en vervent charity-raiser ) is een aardige, ietwat aparte man. Beetje maf soms, maar ja dat wordt je ook wel wanneer je 6 mnd / jr. alleen op zee bent...Wel erg aardig en ook wel zorgzaam.
Met hem ben ik twee weken op en af de Sydney Harbour gezeild, in zijn luxe Sailing Catamaran. Ondertussen kwamen en gingen er mensen aan- en van boord. ( couchsurfers ) zoals twee Poolse meiden, en een heel lieve Duitse. Het was erg leuk om met team-work te koken samen, in de kleine kombuis. Wat vaak een uitdaging was, met golven en hete pannen met vet of de waterketel/ kopjes thee...lol Toch wendde het gauw, je w. rd er handig in....
We deden samen boodschappen, en aten goed aan boord; leek wel een hotel. Een heel lam in de vriezer, veel fruit en verse zelfmaak-yoghurt...
Ik hoefde niets te betalen aan Peter ( die normaal 50$ / nacht vraagt ivm de hoge kosten van het runnen van zo'n cat ), omdat ik tevoren al zei dat ik bijna blut was. Hij nodigde mij zelf uit om toch aan boord te komen..hahahah...lekkerrrrr.
Ik heb echt leren zeilen door Peter, zeilen laten zakken, ophalen, motoren laten zakken en bedienen, zelfs sturen ( zelfs met mn voeten sturen ! ) alles.
Het is een geweldig gevoel om te zeilen op windkracht...echt gaaf. Elke dag voeren we naar een andere baai in de haven.. ( zijn er wel 20, elk bij een andere suburb van Sydney )
Heel leuk, want het was dan een soort cruise; telkens van boord om de verschillende stranden en centra te bekijken en wat te wandelen overal.
Na verloop van tijd werd ik zowat interieur, en wist ik precies wat wanneer gedaan moest worden. Ik kon ook al tanken en water bijvullen etc. op de cat. En het contact met Peter was als natuurlijk. Het was gezellig en hij wou me aan boord houden. Mooi zo!
Het was echt heerlijk, meestal lekker zonnig weer, lekker zeilen en op de dak in de zon liggen, wat vissen.....Ook zijn we nog buiten de 'heads' geweest, om walvissen te gaan spotten, die die dag helaas niet kwamen opdagen... wel dolfijnen gezien. :)

Helaas kreeg ik de tweede week die ontsteking aan mijn elleboog. Die steeds erger werd. Balen want ik kon niet meer zelf zeilen en moest toekijken hoe andere of Peter het overnamen...terwijl ik het juist zo leuk vond.
Met Peter toch naar een kliniek gegaan om me voor $100 !! te laten onderzoeken, en met een doos antibiotica weer terug de boot op.
Het ging niet over maar werd veel erger ( mijn arm was dik, rood en onbuigbaar geworden ), en een 5-daagse in twee verschillende ziekenhuizen volgde. Ik moets 2x daags een flink infuus met zware antibiotica hebben, en daarna, toen het een beetje slonk, nog 4 weken 4x daags zware AB-pillen. Pfffff...... Had ik weer.
Peter is ambulancebroeder geweest, en wou me aan boord houden om me te monitoren en naar het ziekenhuis kunnen brengen. Dus ik mocht aan boord blijven, lief he!
Na bijna 12 dagen en een goed afscheid ging ik op woensdag 18 september van boord, met de afspraak om terug te komen een dezer maanden.

Op die woensdag stond mijn nieuwe CS host Andrew ( 42, single dad, workaholic ) ons al op te wachten bij de Jetty met de auto. Fijn, dus niet ver sjouwen met de tassen.
Ik verhuisde naar zijn mooie statige woning in de suburb Kensington, waar ik een grote logeerkamer met bureau en boxprings kreeg. Heerlijk.
Andrew was aardig, en heeft een wandeling met me gemaakt door de Centanial Gardens die vlakbij waren.... en erg mooi. Na wat uitleg over de omgeving en het openbaar vervoer, was ik op mezelf aangewezen, want hij moest werken.
Ik heb een beetje rondgelopen, veel geslapen en mijn was gedaan etc. Fijne rustplek ff, en mijn zeebenen weer laten wennen aan vaste grond.

Op vrijdagochtend 20 September ben ik met de bus terug naar Sydney Central gegaan, om in een relaxed cafe te wachten op mijn nieuwe CS host Jason ( 38, single, ict-er ), die einde dag me op kwam pikken. Lopend, want zijn appartement was maar twee straten verderop.
Daar in CBD / Surrey Hills ( centrum van Sydney! ) mocht ik twee nachten blijven.
Jason was een beetje merkwaardig maar wel aardig...
Hij nam me mee naar de Sushi-train, waar ik voor het eerst echte Sushi en Sashimi heb gegeten.......... was een leuke en lekkere ervaring! Verder was hij druk met familie etc, en ging ik mn eigen gang... Ik ben wezen stappen in het centrum, want ik kon bij wijze van spreken zo mijn bed inrollen..... Heerlijke slaapbank gelukkig.
Op zondag had ik afgesproken met Warren, een CS host die ook in Surrey Hills woont. Hij heeft me alles in de buurt laten zien, en we hebben samen drankjes gedaan in een trendy drukke bar daar. Hem zou ik nog vaker zien, want ik bleef tenslotte een tijd in Sydney.

Zondagavond 22 September stond mijn volgende CS host Sean ( 39, street performer, vol tatoegaes lijkt sprekend op MNM die rapper ) alweer klaar om me op te pikken bij Jason's appartement. Hij was net klaar met zijn laatste act voor de dag.
Ik kwam terecht in zijn grote huis ( met nog grotere achtertuin ) in de suburb Arnecliffe, een klein half uurtje uit het centrum. Beetje rommelig huis en niet al te schoon... drie honden en een hele dikke kat genaamd Hercules. Ook een criminele teenager zoon Milo, waar hij veel mee te stellen had. Verder woonde ook Manny daar, een student uit Tjechie.
En omdat het daar een komen en gaan van Couchsurfers was ( leek wel een studentenhuis ), sliep ik in een hoek van de woonkamer op een matras op de grond. Had een 'muurtje' gebouwd van allerlei dozen en andere zooi, om de honden eruit te houden. Kleinigheidje houd je toch...lol
Ik ben erg goed in mezelf aanpassen inmiddels, aan alle mogelijke situaties. Met Sean en Milo en Manny kon ik heel goed opschieten. En ook met de twee Duitse ( ja alweer ) jonge meiden die er al een week verbleven. Ook met de twee meiden uit Engeland die er bij kwamen later klikte het goed.
Met z'n allen ( op Milo na ) Dus Sean en Manny, 5 meiden EN een hond zijn we naar het Blue Mountains national park gegaan in Sean's Spaceship. ( grooooote 4 wheel drive ) Dus 5 meiden, SDat was een geweldige dagtocht, waar we alleen maar een beetje bij hoefden te dragen voor benzine. Onderweg stopten we om even door een leuk plaatsje te wandelen en lekkers te kopen.
Bij the Blue Mountains een lang wandeltrack gedaan, prachtige uitzichten over bergen en bossen en ravijnen... en bij rivieren en watervallen veel foto's genomen en elkaar nat gegooid...lol Supermooi daar. Op de terugweg gestopt in een ander plaatsje, om koffie te drinken in de zon, en Sean's jongleerkunsten op straat te bewonderen...hahaha die ging zelfs andere gosers op straat leren jongleren...lache.
Met Manny ben ik ook nog een paar keer naar het centrum geweest en naar het strand. Handig, want 'locals'weten alles... dat is wat CS zo mooi maakt.

Op Donderdag 26 September ben ik toch maar verhuisd, want ik was toe aan een rustigere en schonere plek. Mijn nieuwe CS host Harry ( 37, aircraft mechanic bij Emirates, single ) stond klaar om me op te pikken. Hij woonde een wijk verderop in Wolli Creek.
Heerlijk, een groot luxe appartement dat heel erg ordelijk en schoon was. Hij woont daar met een flatmate ( Reika, een Japanse meid die heeel veel werkt in een restaurant en ook studeerd ) ik kreeg een logerkamer. Erg relaxed.
Met Harry klikte het prima, en omdat hij graag kampeerd, maar niet alleen wil, hadden we afgesproken om diezelfde dag ( hij was 4 dagen vrij ) naar het Royal National Park te gaan, om 2 nachten te kamperen. prima, hij betaald dus ja. ;)
Het was een geweldige trip, zelfs al houd ik niet eens van kamperen. We hebben veel lol gehad en vanalles gezien.Wat een prachtige natuur!!!! Veel gewandeld en aan strandjes gezeten. Uit eten geweest en gepicknicked met Sushi hahahaha.
Omdat het prima klikte, ben ik tot 15 Oktober (!) bij harry gebleven. Hij is erg generous, ik hoefde geeneens boodschappen mee te betalen!
Dat is dus erg goedkoop leven in het dure Sydney, en het was maar 10 min. met de trein naar het centrum. ( station was wel 10 minuten lopen )
Maar wanneer hij niet werkte, hebben we veel gedaan samen: naar allerlei stranden geweest, waaronder Bondi beach, Manly beach, Coogee Beach etc... en met een aantal CS Pubcrawls meegedaan.... ( $ 10,- voor 4 drankjes bij leuke barren en gratis pizza ) erg gezellig altijd ( vaak meer dan 60 pers ), en uit eten geweest.
Zelf ben ik regelmatig het centrum ingegaan, wezen rondwandelen overal ( Botanical gardens, Opera House, South Quay etc etc. ) En her en der af en toe wat gewerkt.. ( schoonmaken, serveren etc )
Oh ja, en we zijn nog een keer wezen kamperen! Bij Jevis Bay, ook een mooi natuurgebied....

Omdat Melbourne, Victoria ook op mijn programma stond ( en ik tijd en geld te kort kwam op dat moment voor Uluru en Adelaide ) moest ik toch mijn reis vervolgen.
Op Dinsdag 15 oktober vertrok ik met een ride-share naar Melbourne!!! Daarover meer in het volgende blog. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Hallo, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn (wereld-) reis blog!!!! Ik ben dus Sabine, een spontane en reislustige 34 jarige meid uit het gezellige Noord Brabant...... Na het stuklopen van mijn bijna 15 jarige relatie, het verliezen van mijn huis en mijn baan, vond ik het hoog tijd voor mijn ultime uitdaging! In februari 2013 ( preciese datum wordt binnenkort bekend ) ga ik starten aan mijn wereldreis! In de blogs zul je mijn voorbereidingen lezen en mijn reisschema etc. En later natuurlijk mijn ( ik hoop ) wekelijkse blogs!! Ik reis alleen, voor zover je alleen bent als ik dat zo lees op de reisblogs en forums over Zuid Azie en Australie waar ik op zit....) Ik kom vast een heleboel adere ( NL ) backpackers tegen.

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 52843

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 15 Mei 2014

World Trip 2013 / 2014

Landen bezocht: